حمله‌ی دولت ترکیه به روزنامه‌نگاران محکوم شد

روزنامه‌نگاران ‌در قامیشلو برای محکوم کردن حمله‌ی دولت اشغال‌گر ترکیه به روزنامه‌نگاران، تجمع کردند.

در برابر حمله به روزنامه‌نگاران، اتحادیه‌ی رسانه‌ی زن، با شرکت ده‌ها روزنامه‌نگار، در مقابل کمیسر امور پناهندگان سازمان ملل متحد در قامیشلو دست به تجمع زدند.

عضو اتحادیه‌ی رسانه‌ی زن، اوین ابراهیم، اطلاعیه‌ای را قرائت کرد. در اطلاعیه حمله‌ی دولت اشغال‌گر ترکیه به منطقه محکوم گردید و گفته شد: “از آغاز انقلاب شمال و شرق سوریه، حمله‌ی دولت اشغال‌گر ترکیه به منطقه ادامه دارد. قطعا کسانی که حمله و جنایت اشغال‌گران را افشا می‌کنند، روزنامه‌نگاران هستند، به همین سبب روزنامه‌نگاران مورد هدف قرار می‌گیرند”.

همچنین به این نکته اشاره شده است که حمله به اتومبیل ژن‌ تی‌وی در جاده‌ی قامیشلو_عامودا، که طی آن راننده‌ی این اتومبیل، نجم‌الدین فیصل حاج سینان به شهادت رسیده و یک خبرنگار زن نیز به نام دلیله عگید زخمی شده است، ادامه‌ی همان حملات اشغال‌گرانه‌ی دولت ترکیه است.

در اطلاعیه از سازمان‌های بین‌المللی خواسته شده است که از روزنامه‌نگاران در برابر این حملات حفاظت نمایند.

رییس مشترک اتحادیه‌ی آزادی مطبوعات، دلیار‌ جزیری، به این اشاره کرد که دولت اشغال‌گر ترکیه روزنامه‌نگاران را مورد هدف قرار می‌دهد، تا جنایات و تخطی‌های صورت گرفته‌اش‌ را در منطقه پنهان نماید و گفت: “دولت اشغال‌گر ترکیه روزنامه‌نگار عصام عبدالله را مورد هدف قرار داد چون بمباران پهبادی دولت اشغال‌گر ترکیه در روستای تقل‌ بقا را پوشش می‌داد. در سریکانی روزنامه‌نگار سعد احمد و چند روزنامه‌نگار دیگر را مورد هدف قرار داد”.

در ادامه گفت: “به عنوان روزنامه‌نگاران به راه رفقای شهید خود ادامه می‌دهیم‌، جنایت و تخطی‌گری‌های دولت اشغال‌گر ترکیه‌ را به جهان مخابرات می‌کنیم. از سازمان‌های ذیربط می‌خواهیم برای حفاظت از حقوق روزنامه‌نگاران، در برابر این حملات، موضع خود را مشخص نمایند و سریعا اقدام کنند”.