هیئتی از کانادا وارد شمال و شرق سوریه شد

هیئتی از کانادا وارد شمال و شرق سوریه شد ‌‌و حمایت خود را از اداره‌ی خودمدیریتی ابراز کرد.

هیئت کانادایی شامل سناتور کیم بات، استادیار حقوق در دانشگاه اتاوا و دانشگاه دالهاوس، الکس نف، سفیر سابق کانادا در بلتیک اسکات هیزرینگتون، عضو انجمن حقوقی انتاریو، حدیت نظامی، بود.

این هیئت توسط معاونین ریاست مشترک دفتر روابط خارجی، فنر الگعیت، روبل بهو و اعضای شورای رهبری خالد ابراهیم و گلستان علی در مقر این دفتر مورد استقبال قرار گرفت.

فنر اعلام کرد تنها راه حل، گفتگوی سوری-سوریه است، از جامعه‌ی بین‌المللی خواست تا در حل بحران‌ها و کش‌مکش‌های سوریه بر اساس قطعنامه‌ی ۲۲۴۵ سازمان ملل متحد کمک نمایند.

همچنین درباره‌ی‌ محاکمه‌ی تبهکاران داعش از کانادا خواست برای حل این مشکل که تهدیدی جدی برای منطقه و جهان است، در این‌باره همکاری نماید.

کیم بات گفت، “ما معتقدیم که جامعه‌ی بین‌المللی باید از این اداره حمایت نماید که تمام تلاش خود را برای برقراری عدالت، انسانیت و برابری می‌کند”.

الیکس‌ نف، گفت: “باید به نقش جامعه‌ی بین‌المللی به ویژه کانادا فکر کنیم برای راه حل چالش‌های موجود در این‌جا به فداکاری‌های بزرگ خلق شمال و شرق سوریه در مبارزه با داعش باید به رسمیت شناخته شود”.

همچنین گفت: “به اعتقاد ما، حکومت کانادا لازم است از سه طریق به ایفای نقش بپردازد:

باید شاهد تلاش‌های واقعی برای بازگشت کانادایی‌های و شهروندان اتباع خارجی دیگر، به ویژه کانادایی‌های داخل اردوگاه و زندان‌ها باشیم، باید کانادا در این مورد ایفای نقش کند.

می‌دانیم که اداره‌ی خودمدیریتی در محاکمه‌ی محلی افرادی که مرتکب جنایات علیه بشریت شده‌اند جدی است، با توجه به گستردگی و خطرات این جنایاتی که در این‌جا رخ داده است، این یک چالش بزرگ است و کانادا و سایر کشورها باید همکاری کنند.

مدت زیادی است، که درخواست اداره‌ی خودمدیریتی را برای دایر کردن دادگاهی بین‌المللی برای محاکمه‌ی جنایات بزرگ همراه با مسئولین این جنایات را می‌شنویم، متأسفانه جامعه‌‌ی بین‌المللی از پاسخگویی به این فراخوان غفلت کرده است.

لذا استرداد اتباع خارجی و دادگاه داخلی و بین‌المللی، بهترین برنامه برای تحقق عدالت است، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا کانادا نقشی کلیدی در این برنامه ایفا کند”.