هزاران نفر در کانتون جزیره علیه اشغالگری به خیابان‌ها آمدند

در کانتون جزیره شمال و شرق سوریه، مردم در مقابل حملات دولت اشغالگر ترکیه به خیابان‌ها آمدند.

مردم شمال و شرق سوریه که در برابر حملات دولت اشغالگر ترکیه به این منطقه مقاومت می‌کنند، به میدان‌ها آمدند.

راهپیمایی‌های گسترده‌ای به رهبری ابتکار مردمی شمال و شرق سوریه در تربِسپیه، چلاخا، گرکی‌لَگه، دِریک، تل‌حَمیس، حسکه و دربِسیه در کانتون جزیره برگزار شد. هزاران نفر از جمله اعضای سازمان‌های غیردولتی و نمایندگان احزاب سیاسی در این راهپیمایی‌ها شرکت کردند. در این راهپیمایی‌ها پوسترهای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان حمل شد.

قامشلو

مردم شهر قامشلو در چهارراه سونی که خانه‌ای در آن بمباران شده بود تجمع کردند و به سمت چهارراه شهید روبار قامشلو که نزدیک مرکز فرهنگ و هنر محمد شیخو است راهپیمایی کردند.

گَل عاید ابراهیم، ​​عضو ابتکار مردمی در سخنانی کوتاه در اینجا ضمن تبریک به ایستار مردم منطقه در برابر حملات اشغالگری گفت: «مردم ما که پس از بمباران شهدای ما به میدان‌ها آمدند، اتحاد خود را نشان می‌دهند و می‌گویند: ما تا پیروزی خواهیم جنگید.»

در بیانیه اتحادیه کارگران شمال و شرق سوریه در مقابل مقر جنبش جامعه‌ی دموکراتیک (TEV-DEM) از خلق‌ها خواسته شد تا از خلقی که در برابر حملات ارتش اشغالگر ترکیه مقاومت می‌کند، حمایت کنند.

تربِسپیه

راهپیمایی از مقابل شورای منطقه آغاز شد و تا مرکز کنگره استار ادامه یافت.

در اینجا هدیه شَمو، عضو مجمع عمومی حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) سخنرانی کرد و گفت: «دولت اشغالگر ترکیه که می‌خواهد زندگی را برای ما سخت کند، تمام زیرساخت‌ها و مراکز استراتژیک منطقه را بمباران می‌کند. باید این دولت را که با این حملاتش مرتکب جنایات جنگی می‌شود پاسخگو کرد.»

چلاخا

راهپیمایی از مقابل تقاطع اَل دَله در غرب منطقه آغاز شد و تا میدان شهید معصوم ادامه یافت.

نَزهت سِیف‌الدین عضو ابتکار مردمی در سخنان خود به مقاومت مردم منطقه در برابر حملات اشغالگران و سیاست‌های جنگ ویژه درود فرستاد.

گرکی‌لَگه

صدها نفر در اعتراض به حملات اشغالگران از میدان شهید خبات به سمت چهارراه آزادی راهپیمایی کردند.

زلفه حمزه، رئیس مشترک شورای منطقه گرکی‌لَگه و عبید المحسن، عضو شورای شهر اَرور، در اینجا سخنرانی کردند.

صدها نفر از مردم شهر دِریک و شهرستان‌های آن از میدان آزادی در مرکز شهر به سمت بازار مرکزی راهپیمایی کردند.

معصوم دِرشوی، عضو کنگره اسلام دمکراتیک گفت: «هرچقدر هم که حملات صورت گیرد، ما سرزمین خود را ترک نخواهیم کرد.»

تل‌حَمیس

ریش‌سفیدان عرب تل‌حَمیس با صدور بیانیه‌ای حملات ارتش اشغالگر ترکیه را محکوم کردند.

در این بیانیه آمده است: «ما باید نسبت به سیاست‌های کثیف دولت ترکیه حساس باشیم، باید در برابر این تروریست‌ها در اتحاد و همبستگی باشیم.»

حسکه

این راهپیمایی که با شعار «منطقه باید به روی پروازها بسته شود» در شهر حسکه برگزار شد، از پارک رهبر عبدالله اوجالان در منطقه ناصر تا مقابل ساختمان شهرداری مردم در منطقه کَلاسه ادامه یافت.

فرهان داوود، رئیس دفتر سازماندهی جنبش جامعه دموکراتیک در اینجا گفت: «ما با اراده مردمی که فلسفه ملت دموکراتیک را پذیرفته‌اند پیروز خواهیم شد. پیروزی از آن ما خواهد بود، ما سرزمین‌های خود را ترک نخواهیم کرد.»

دربِسیه

راهپیمایی از مقابل مسجد حاج سلطان آغاز و تا خیابان اصلی منطقه ادامه یافت. صدها نفر از جمله خانواده شهدا با مسدود کردن مسیر حرکت کاروان نظامی روسیه که در حال گشت‌زنی بود واکنش خود را علیه روسیه نشان دادند.

محمد خلف از اعضای ابتکار مردمی که در این راهپیمایی سخنرانی کرد، سکوت بین‌المللی در برابر حملات اشغالگران را محکوم کرد و گفت: «ما در مناطق خواهیم بود و از دستاوردهای خود در انقلاب ۱۹ جولای محافظت خواهیم کرد.»

فاطمه کَلَش، عضو اداره کنگره استار دربِسیه گفت: «اراده مردم منطقه بزرگ و قویتر از حملاتی است که شهروندان را هدف قرار می‌دهند. مردم و جوانان ما باید قویا در برابر حملات مبارزه کنند و برای اینکه حملات دولت اشغالگر ترکیه خنثی شوند، به حضور در مناطق ادامه دهند.»