حزب اتحاد دمکراتیك حملات اشغالگرانه ترکیه به گاره را محکوم کرد

شورای کل حزب اتحاد دمکراتیك در بیانیه‌ای به عملیات ارتش اشغالگر ترکیه در منطقه گاره واکنش نشان داده و خلق کورد را به همبستگی و تقابل با این هجوم فرامی‌خواند.

پ.ی.د این حمله را محکوم کرده و همزمانی آن با سالگرد توطئه بین‌المللی علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را نشان‌دهنده تفکرات فاشیستی حکومت ترکیه برای جهانیان می‌داند که در پی نسل‌‌کشی خلق کورد است.

در این بیانیه از سازمان ملل، بازیگران بزرگ و سازمان‌های حقوق بشری خواسته شده جلوی ترکیه که به دنبال کشتارهای جمعی و نسل‌کشی در کوردستان هستند را بگیرند.

متن بیانیه به این شرح است:

"در آستانه فرارسیدن سالگرد توطئه بین‌المللی علیه رهبر عبدلله اوجالان، فراخوان‌های بین‌المللی برای آزادی رهبر اوجالان و تجمیع مردم کوردستان اطراف رهبری و پروژه و فلسفەی برادری خلق‌ها و همزیستی آزادانه رو به افزایش است. حکومت ترکیه تاکنون نشان داده که به تلاش برای انکار و نابودی موجودیت کوردها از طریق کشتارهای جمعی و نسل‌کشی ادامه می‌دهد. ارتش اشغالگر ترکیه به دستور حکومت فاشیست، روز چهارشنبه دهم فوریه یک عملیات نظامی علیه گریلاهای جنبش آزادیبخش کوردستان آغاز کرده و منطقه کوهستانی گاره و نواحی اطراف آن را هدف قرار داده است.

شورای کل پ.ی.د این حملات که برای جهانیان نشاندهنده تلاش برای نابودی مردم کوردستان و موجودیت آن در سرزمین تاریخی خود است را محکوم می‌کند. این اقدام طبق تفکرات فاشیستی عثمانی انجام می‌شوند. از سازمان ملل متحد، قدرت‌های بزرگ فعال و سازمان‌های حقوق بشری خواستار مداخله در این اقدام و جلوگیری از نسل‌کشی خلق کوردستان و گریلاهای ه.پ.گ به عنوان نمادهای مقاومت مردم هستیم.

در عین حال نیروها و احزاب میهنی جنوب کوردستان و دولت عراق را به عدم سکوت و موضعگیری شفاف و سرنوشت‌ساز فرامی‌خوانیم. از مردم کوردستان نیز دعوت می‌کنیم در واکنش به تجاوزهای حکومت ترکیه متحد باشند و به مبارزه دامن بزنند.

همچنین از حکومت ترکیه نیز می‌خواهیم به حملات ضدانسانی خود علیه کوردها در کشورهای همسایه پایان دهد و یک راه حل صلح آمیز برای مسئله کورد پیدا کند."