جهان در مقابل حملات دولت ترکیه به روژآوا سکوت کرده است

روز یک‌شنبه دولت اشغال‌گر ترکیه، مؤسسات خدماتی را بمباران کرد و ‌مانع دسترسی ملیون‌ها انسان بە این خدمات ‌شد. به دلیل این حملات نسل‌کشی کانتون کوبانی و جزیره در تاریکی به سر بردند. جهان در مقابل حملات دولت ترکیه سکوت کرده است.

دولت اشغال‌گر ترکیه پس از شکستش در مناطق حفاظتی میدیا، در ساعت‌های آغازین روز یک‌شنبه، به شمال و شرق سوریه حمله کرد. روز یک‌شنبه ایستگاه برق و مکان‌های خدماتی را بمباران کرد و ملیون‌ها نفر بدون خدمات باقی ماندند. همچنین دولت اشغال‌گر ترکیه یک ایست بازرسی نیروهای امنیت داخلی در عین عیسی را نیز بمباران کرد.

 در نتیجه‌ی این حملات، در عین عیسی و حدود ۳۰۰ روستای اطراف کوبانی برق قطع شد. دولت اشغال‌گر ترکیه همچنین به یک انبار گندم در کوبانی حمله کرد.

همچنین دولت اشغال‌گر ترکیه ایستگاه برق در روستای کوسه‌ در عامودا را بمباران کرد.

همزمان دولت ترکیه ایستگاه‌های برق جزیره و ترپه‌سپی را بمباران کرد. همچنین از طریق پهباد یک ایست بازرسی نیروهای حکومت دمشق را بمباران کرد، بر اساس گزارش‌ها در این حمله ۵ سرباز سوریه کشته شده‌اند.

حمله به روزنامه‌نگاران

در هنگام پوشش حمله به انبار غله که توسط دولت اشغال‌گر ترکیه بمباران شده بود، حوالی ساعت ۱۶:۳۰ از طریق پهباد به خبر‌نگاران حمله شد و در پی آن یک خبرنگار مجروح شد.

در کانتون جزیره برق به طور کامل قطع شد

دفتر اطلاع‌رسانی و انرژی کانتون جزیره در سایت خود اعلام کرد به دلیل بمباران ایستگاه‌های گاز و برق، تولید برق در اکثر ایستگاه‌ها متوقف شده است.

ایستگاه‌های نفت و گاز چندین بار بمباران شدند

پهباد دولت اشغال‌گر ترکیه حدود ۱۰ بار ایستگاه نفت و گاز در منطقه‌ی کوچرات در دِرک را بمباران کرده است.

جهان در برابر این حملات سکوت کرده است

در برابر این جنایت‌های جنگی انجام شده توسط دولت ترکیه در روژآوا، سازمان‌های بین‌المللی سکوت کرده و تا کنون هیچ اعتراضی انجام نداده‌اند.

ق‌س‌د: این حملات بدون پاسخ باقی نخواهند ماند

فرماندهی کل نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک (ق‌س‌د) به این حملات اعتراض کرد و گفت: «این حملات بدون پاسخ باقی نخواهند ماند.»

بیانیه‌ی ق‌س‌د به شرح زیر می‌باشد:

«وزارت دفاع دولت اشغال‌گر ترکیه، در چارچوب ادعاهای کذب و دروغ خود، بار دیگر این ادعا را مطرح کرده است که در پی حمله به روژآوا تعدای از مبارزان را به شهادت رسانده است. از این طریق اعلام می‌داریم که این یکی دیگر از دروغ‌های آن‌هاست. این ادعاها یکی از ابزارهای ثابت اشغال‌گران است و سعی می‌کند از طریق این ابزار جنایات خود در مورد هدف قرار دادن زیرساخت‌ها و مراکز خدماتی و مناطق مسکونی را پنهان نماید. اسناد و مدارک ویدئویی این را ثابت می‌کند که این جنایات بزرگ‌تر و واضح‌تر از تمامی ادعاهای دولت ترکیه است.

دولت اشغال‌گر ترکیه زیرساخت اقتصادی، ایستگاه برق، مراکز آتش‌نشانی، منازل مسکونی و باغ و راه‌ و جاده‌های شهروندان را بمباران می‌کند، اینها نیز ثابت می‌کند که این حملات جنایت جنگی هستند.

مطمئن هستیم که پاسخ دادن به این حملات از حقوق مشروع ما هست. همیشه از خلق خود و مناطق خود محافظت خواهیم کرد. مبارزان ما حملات دولت ترکیه را بی‌پاسخ نخواهند گذاشت، بر قول خود مبنی بر مقاومت برای خلق خود را تکرار می‌کنیم.»