جنبش جامعه‌ی دمکراتیک (TEV-DEM): باید حقایق قتل‌عام‌ پاریس آشکار شود

جنبش جامعه‌ی دمکراتیک (TEV-DEM) طی کنفرانسی مطبوعاتی قتل‌عام پاریس را محکوم کرد و از افکار عمومی و سازمان‌های بین‌المللی خواست تا حقایق قتل‌عام را آشکار کنند.

برای گرامی داشت عضو شورای اجرایی کنفدرالیسم جوامع کوردستان اوین گویی (امینه کارا) در ۲۳ دسامبر ۲۰۲۲ به همراه هنرمند میر پرور (مهمت شیرین آیدین) و عبدالرحمن قزل میهن‌دوست کورد، در یک حمله‌ی مسلحانه به انجمن فرهنگی احمد کایا در پاریس به شهادت رسیدند، دفتر زنان جنبش جامعه‌ی دمکراتیک (TEV-DEM) در مرکز این جنبش در شهر قامیشلو کنگره‌ای مطبوعاتی برگزار کرد و بیانیه‌ای را به زبان کوردی و عربی قرائت کردند.

در بیانیه ذکر شده است که ما به مناسبت اولین سالگرد از دومین قتل‌عام پاریس، با احترام یاد تمامی شهدایمان را گرامی می‌داریم، اوین گویی و هنرمند میر پرور و عبدالرحمان قزل در قتل‌عامی در ۲۳ دسامبر ۲۰۲۲ در شهر پاریس ترور شدند.

به این نیز اشاره کرده‌اند که دولت اشغال‌گر ترکیه تحت عنوان حقوق بشر، تمامی حقوق بشر را نقض کرده است، ما قول می‌دهیم‌ راه شهدا را ادامه دهیم، از افکار عمومی و سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهیم تا حقایق و دست‌های پشت پرده‌ی قتل‌عام پاریس را آشکار کنند و به همگان معرفی نمایند.