خاکسپاری پیکر شهید رحموی و مراسم گرامیداشت یاد شهید مظلوم گریلای ه‌پ‌گ

هزاران نفر از مردم کانتون فرات در مراسم خاکسپاری پیکر شهید محمد امین رحموی شرکت کردند و یاد و خاطره گریلای نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) باران مظلوم را گرامی داشتند.

در مراسم خاکسپاری پیکر شهید محمد امین رحموی صدها نفر از مردم، نهادها و سازمان‌ها و همچنین نمایندگان اداره خودمدیریتی و احزاب سیاسی در کانتون‌های فرات و منبج شرکت کردند.

مراسمی در آرامگاه شهید دجله کانتون فرات برگزار و پیکر این شهید در روستای قبه از توابع قین به خاک سپرده شد.

همچنین مراسمی برای گرامیداشت یاد و خاطره شهید باران مظلوم (حالیم مصطفی) گریلای نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) که در ۵ سپتامبر ۲۰۱۲ در منطقه الکه شهرستان شرناخ به شهادت رسیده بود برگزار شد.

حسن مشی یکی از اعضای شورای خانواده شهدا در این مراسم گفت: «ما به خانواده شهدا تسلیت می‌گوییم و با احترام در برابر یاد شهدای آزادی تعظیم می‌کنیم. ما انتقام شهدای خود را خواهیم گرفت. بزرگترین پیروزی صیانت از شهدا و رهبر آپو است.»

"ما اشغال را نخواهیم پذیرفت"

لیلا احمد، رئیس شورای کانتون کوبانی نیز ضمن تسلیت‌گویی به خانواده شهدا و گرامیداشت یاد شهدا گفت: «ما هرگز کشورهای اشغالگر را در کنار خود نخواهیم پذیرفت و از پروژه ملت دموکراتیک خود محافظت خواهیم کرد. ما به شهدای خود قول می‌دهیم که انتقام آنها را از دشمن خواهیم گرفت.»

محمد مَواس عضو شورای نظامی منبج نیز با بیان اینکه دشمن هرگز موفق به شکستن اراده مردم کورد نخواهد شد، گفت: «ما بر عهد خود تاکید می‌کنیم که پیرو شهدای خود خواهیم بود.»

سپس شهادت‌نامه شهدا قرائت و به خانواده‌های آنان تحویل داده شد.