خانواده بارزانی، دیگر از سطح خیانت عبور کرده است

صالح نوح عضو مجمع عمومی حزب اتحاد دمکراتیک (پ‌ی‌د) در خصوص خیانت‌های خانواده بارزانی گفت: "خانواده بارزانی در طول تاریخ انواع و اقسام اعمال خلاف اخلاق را انجام داده‌اند که جمهوری مهاباد، بیمارستان اربیل و عفرین اشغالی نمونه‌هایی از این واقعیت هستند.

در طول تاریخ تا به امروز، بسیاری از قیام‌های کوردها  برای استقلال کوردستان صورت گرفته است. بسیاری از این قیام‌ها با همکاری برخی جناح‌های کورد که در کنار دشمن قرار گرفته‌اند، سرکوب شده است. یکی از آنها جمهوری مهاباد بود که ۱۱ ماه به طول انجامید و به دلیل آنکه خانواده‌‌ی بارزانی نیروهای خود را عقب کشیدند، سرکوب شد. امروز نیز خانواده بارزانی در حال جنگ نابودی علیه جنبش آزادی کوردستان و حمله به انقلاب روژاوا هستند.با بستن دروازه مرزی بین باشور و روژاوا، با حمایت از حملات علیه مناطق حفاظتی مدیا و شنگال، مخمور و تمام مکان‌هایی که کوردها در آن زندگی می‌کنند، سطح خیانت خود را آشکار می‌کند. در مورد موضع مخالف خانواده بارزانی، صالح نوح، عضو مجلس عمومی حزب اتحاد دموکراتیک (پ‌ی‌د) با خبرگزاری فرات (ANF) صحبت کرد.

تاریخ آنها را لعنت خواهد کرد

صالح نوح با بیان اینکه انسان در تفسیر این وضعیت دچار حیرت و سردرگمی میشود، گفت: خانواده بارزانی اکنون از سطح خیانت عبور کرده‌اند. تاریخ نیز این اقدامات غیراخلاقی را محکوم خواهد کرد. بسیاری از قیام‌ها و تشکل‌های کورد به دست چنین خائنانی سرکوب شدند. نمونه‌ی آن جمهوری مهاباد است. خاندان بارزانی بعدا نیروهای خود را عقب کشیدند و در نتیجه جمهوری با اعدام رهبران کورد به پایان رسید. خانواده بارزانی همیشه برای منافع خود عمل می‌کنند. آنها اراده و خواست مردم خود را مورد معامله قرار می‌دهند. خیانتی که از خاندان بارزانی شروع شد، به مسعود، نچیروان و مسرور رسیده است. هر کدام از آنها داستان خیانت را به شیوه‌ای متفاوت بیان می‌کنند. اما تاریخ نیز آنها را نفرین خواهد کرد.

خانواده بارزانی علیه خلق کورد و اراده آزاد آنها، می‌جنگند

نوح همچنین قتل‌عام آزادی‌خواهان در بیمارستان هولیر را که توسط خانواده بارزانی انجام شد، یادآور شد و این‌گونه به سخنان خود ادامه داد: آن قتل‌عام توسط فاشیسم و ​​خانواده بارزانی انجام شد. آنها می‌خواستند اراده آزاد را از بین ببرند. در طول تاریخ دو خط وجود دارد، یکی خیانت و دیگری مقاومت-مبارزه برای آزادی. این دو خط همیشه به موزات هم جریان داشته‌اند. امروز در کوهستان‌های آزاد کردستان، گریلاها برای آزادی کوردستان مقاومتی افسانه‌ای انجام می‌دهند.اما حقیقتا آنها با شدیدترین حملات توسط دولت اشغالگر ترکیه و حزب دمکرات کوردستان که نماینده خانواده بارزانی است، روبرو هستند. کاری نیست که آنها به نفع خانواده خود انجام ندهند.

نوح با اشاره به اینکه خانواده بارزانی علیه خلق کورد و اراده آنها برای آزادی می‌جنگد، ادامه داد: آنها می‌خواهند با انقلاب ۱۹ جولای و مقاومت در کوه‌های آزاد مخالفت کرده و آنها را نابود کنند. حزب دمکرات کوردستان دیگر در موضوع خیانتکاری خود را ثابت کرده است. جلوی چشم جهانیان این کار را می‌کنند، می‌روند عفرین و در آنجا (اشغالگری آن) جای می‌گیرند. نام کورد را به کار می‌برند و در طرح غارت و تغییر جمعیت شرکت می‌کنند. اما با حقیقت کورد و کوردستان فاصله زیادی دارند.

نوح با بیان اینکه خودفروشی و خیانت به سبک زندگی خانواده بارزانی تبدیل شده است، در پایان سخنان خود گفت: ما هزینه‌های بسیار سنگینی می‌پردازیم، باید دانست که آنها هرگز موفق نخواهند شد. کسی که به مردم خود خیانت کند، در نهایت توسط دشمنان کوردها نابود خواهد شد.