خلق دیرالزور: ما با نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک (ق‌س‌د) هستیم

خلق دیرالزور اعلام کردند: «مداخله‌ی خارجی را نمی‌پذیریم. ما با نیروهای خود یعنی سوریه‌ی دمکراتیک (ق‌س‌د) خواهیم بود».

مجلس مدنی دیرالزور، راهپیمایی برگزار کرد، ده‌ها شهروند و ریش سفیدان عشیره‌ها و نمایندگان مجالس منطقه، اعضای سازمان‌های مدنی، مجلس خانواده‌ی شهدا و کمیته‌ی زنان در شرق دیرالزور در آن شرکت داشتند.

راهپیمایی از مقابل مجلس شرق دیرالزور شهرک حجینه آغاز شد و در مقابل شهرداری خلق حجینه به تجمع تبدیل شد. ریاست مشترک مجلس حزب سوریه‌ی آینده‌ی دهستان شرق، یحیی العلی، اطلاعیه‌ای را قرائت کرد که در آن مداخله‌های خارجی را با هدف برهم زدن امنیت و صلح در منطقه را محکوم کرد.

به این اشاره شد که مداخله‌های رژیم سوریه و افراد مسلح ایرانی را در منطقه تحت عنوان نیروی عشیره‌ها محکوم می‌کنند، این مداخله‌ها با هدف ایجاد فتنه و اغتشاش در بین جوامع به ویژه بین عرب و کورد است.

تاکید شد، عرب و کورد به خواهری و برادری اعتقاد دارند، روابط آن‌ها صدها سال است که ادامه دارد، از تمامی اتنیک و جوامع منطقه درخواست شد، علیه توطئه‌های پلید بیاستند.

در ادامه گفته شده است، همگان می‌دانند در دیرالزور چه اتفاقی افتاد، نیرویی که در هنگام لزوم از خلق حمایت کرده است، نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک (ق‌س‌د) بوده است، مسئولیت مبارزه با تروریسم و ​​حفظ امنیت مناطق آزاد شده را بر عهده گرفته است. به همین دلیل است که از نیروهای خود یعنی نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک (ق‌س‌د) حمایت می‌کنند.

این مجلس تاکید می‌کند، آن‌ها جزیی از نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک (ق‌س‌د) هستند و نمایندگی آن‌ها را برعهده داشته و در راستای اهداف خلق منطقه فعالیت می‌کند. لازم است تمامی جناح‌های سیاسی و جامعه‌ی بین‌المللی از تلاش‌های نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک (ق‌س‌د) علیه تروریسم و برای دستیابی به ثبات در منطقه حمایت کنند.

در پایان اطلاعیه‌، این مجلس به صراحت اعلام کرد که از تظاهرات در سویدا حمایت می‌کنند و مطالبات آن‌ها حقوقی مشروع است.