خلق روژآوا علیه اشغال کردن عفرین به میدان آمدند

خلق شمال و شرق سوریه به مناسبت ۶مین سالگرد اشغال عفرین به میادین آمدند.

شهروندان جنایت دولت ترکیه و تبهکاران وابسته به آن را محکوم کردند و شعار آزادی عفرین را سر دادند.

بە مناسبت ۶مین سالگرد اشغال عفرین در چند شهر از شمال و شرق سوریه راهپیمایی کردند.

کوبانی

در کوبانی از میدان شهید عگید تا میدان زن آزاد راهپیمایی دست جمعی انجام شد. در آنجا ریاست مشترک موسسە اکولوژی، الماس الرومی بە این اشارە کرد کە دولت ترکیە شکست تبهکاران داعش را تاب نیاورد از این رو عفرین را اشغال نمود، در ادامە تأکید کرد کە دشمن را از سرزمینمان بیرون می‌کنیم و باید خلق عفرین به سرزمین و خانه خود بازگردند.

رقه

در رقه مهاجران عفرین و اعضای سازمان‌های مدنی و حزب اتحاد دموکراتیک (پ‌ی‌د) و حزب سوریه‌ی آینده و مجلس زنان زنوبیا بیانیه مشترکی را قرائت کردند.

اشغال عفرین محکوم و تاکید کردند علیە خلق و طبیعت عفرین جنایت انجام می‌شود، طبیعت ویران می‌گردد و درختان قطع و سوزانده می‌شوند و زنان مورد هدف قرار می‌گیرند.

طبقا

در طبقا راهپیمایی انجام شد.

به نمایندگی از اداره خود مدیریتی دموکراتیک، ریاست مشترک مجلس اداره کانتون طبقا، هند العلی سخنرانی و اشاره کرده تا آزادی عفرین و بیرون کردن اشغالگران تلاشمان را ادامه خواهیم داد و تاکید کرد دولت ترکیە درصدد تغییر دمگرافی عفرین است.

منبج

اعضای نماینده مهاجران شهبا-عفرین فاطمه احمد طی بیانیه‌ای تاکید کرد، زنان علیه دولت اشغالگر ترکیه مقاومت قهرمانانه‌ای نشان دادند.

حلب

در محله شیخ مقصود و اشرفیه حلب راهپیمایی انجام شد. در این راهپیمایی عکس رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و شهیدان عفرین و گریلاها را در دست گرفتند.

 علیه سکوت بین‌المللی در برابر نسلکشی دولت ترکیه وتبهکاران وابسته به آن در عفرین اعتراض انجام شد، از تمامی نیروهای بین‌المللی درخواست کردند دولت ترکیه را مجبور کنند از مناطق اشغالی عقبنشی کند.

شهبا

مهاجران عفرین و شهبا در سالگرد اشغال عفرین به میادین آمدند، هزاران تن در راهپیمایی عکس رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و شاخه‌ی زیتون و عکس شهدای قتل‌عامها را نشان دادند.

در این سخنرانیها به مقاومت خلق عفرین در برابر اشغالگری ترکیە و تبهکاران وابسته به آن اشاره شد.

این راهپیمایی با درود فرستادن بە مقامت عفرین بە پایان رسید.