خودمدیریتی شمال و شرق سوریه: مقاومت کوبانی میراث جهانی است

​​​​​​​خودمدیریتی شمال و شرق سوریه به مناسبت ۶مین سالگرد آزادی کوبانی در بیانیه‌ای اعلام نمود؛ آزادسازی عفرین، سریکانی و گری سپی به اندازه‌ی کوبانی واجد اهمیت است.

خودمدیریتی شمال و شرق سوریه به مناسبت ششمین سالگرد مقاومت کوبانی بیانیه ای کتبی منتشر نمود.

در بیانیه خودمدیریتی دمکراتیک شمال و شرق سوریه آمده است که آزادسازی مناطقی که دولت ترکیه آنها را اشغال کرده است و مهم‌تر از همه‌ی آنها عفرین، سریکانی و گری سپی بسیار ضروری است و به اندازه‌ی آزادسازی کوبانی که سبب شکست داعش شد، اهمیت دارد.

در این بیانیه آمده است، "در زمانی که داعش بخش بزرگی از خاک سوریه و عراق را اشغال کرده و شهر رقا را به عنوان پایتخت خلافت خود مشخص کردند، نیروهای تروریست در اوج قدرت خود بودند و داعش به خطر بزرگ برای سوریه منطقه و همه جهان تبدیل شده بود.

مقاومت در مناطق شمال و شرق سوریه رهبری شد، آن هم علیه نیرویی که بخش زیادی از خاک سوریه را در دست داشت، این مقاومت یک مقاومت عادی نبود. این مقاومت در حفظ سوریه و همه‌ی جهان که تحت تهدید داعش بود، نقش بسیار موثری داشت. آزادسازی شهر کوبانی در ۲۶ ژانویه ۲۰۱۵ ابتدای فروپاشی سازمان تروریستی داعش بود و پس از مقاومت کوبانی، پیروزی‌های دیگر یکی پس از دیگری رقم خوردند. طیف‌ها و خلق‌های شمال و شرق سوریه  از مقاومت کوبانی تا شکست داعش در ۲۳ مارس ۲۰۱۹ در باغوز نیرو گرفتند. کوبانی پروژه‌ی خودمدیریتی را در ۲۷ ژانویه ۲۰۱۴ به عنوان تجربه‌ای دمکراتیک قلمداد نمود و این تجربه به جایگاهی اصلی برای تاسیس پروژه‌ی دمکراتیک در سرتاسر سوریه تبدیل شد."

در ادامه این بیانیه آمده است،" این روز، روز بسیار بزرگی است. در ششمین سالگرد آزادسازی کوبانی در ۲۶ ژانویه‌ی ۲۰۱۵ خودمدیریتی کوبانی وارد سال هفتم می‌شود. ما هر دو مناسبت را با روح فدائیان کوبانی گرامی می‌داریم. آن فداکاری که راه درست مقاومت را برای ایجاد اراده‌ی دمکراتیک و آزادی برای خلق مشخص می‌کند. هر دو مناسبت چه پیروزی کوبانی علیه ترور و فاشیسم و پروژه خودمدیریتی نقش مهمی در ایجاد سوریه ی دمکراتیک دارند. این دو مناسبت مشخص کردند که دولت ترکیه همکار تروریست‌هاست و نه تنها خطری برای منطقه محسوب می‌شود بلکه خطر جدی برای همه جهان است.

پیروزی که در کوبانی به دست آمد، میراثی برای همه جهان و بشریت می‌باشد. مقاومت کوبانی مانع از ایجاد پروژه‌ی اشغالگری شد. همچنین مقاومت کوبانی به داستان و افسانه‌ی قهرمانی تبدیل گشت. مبارزات کوبانی به عامل اصلی شکست داعش تبدیل شد، همچنین همکاری‌های نیروهای ائتلاف و تحرکات جهانی سبب شد تا روز اول اکتبر به عنوان روز جهانی کوبانی معرفی شود.

ما به عنوان اداره‌ی خودمدیریتی دمکراتیک شمال و شرق سوریه اعلام می‌کنیم، که ادامه‌ی همکاری‌های دولت ترکیه با تروریست‌ها خطری جدی علیه دستاوردهایی است که ما علیه داعش به دست آوردیم و به همین دلیل هر طیفی که می‌خواهد این تهدید و خطر پایان یابد، باید در مقابل اقدامات دولت ترکیه به ویژه پس از اشغال سریکانی و گری سپی که دوباره سبب زنده شدن داعش شد، موضعگیری نماید."

در پایان این بیانیه آمده است، "ما دوباره تکرار می‌کنیم، آزادسازی مناطقی که توسط دولت ترکیه اشغال شده‌اند، مانند عفرین، سریکانی و گری سپی، به اندازه‌ی آزادسازی کوبانی اهمیت دارند.

همچنین از همه خلق‌های منطقه می‌خواهیم، که بر خط مقاومت کوبانی، عفرین و همه‌ی مناطق شمال و شرق سوریه مبارزه کنند، چون این مقاومت راه سربلندی برای رسیدن به پیروزی نهایی است. ما به روح پاک همه‌ی شهدای کوبانی و همه‌ی شهدای شمال و شرق سوریه سلام و درود می‌فرستیم."