کنگره ستار: پیروزی گاره به نقطه آغاز پیروزی پروژه ملت دمکراتیک منتهی می‌شود

شورای هماهنگی کنگره ستار: پیروزی گاره نقطه آغاز فروپاشی دولت ترک و پیروزی پروژه ملت دمکراتیک در هر پهار بخش کوردستان خواهد بود.

ارتش اشغالگر ترک در ۱۰ فوریه حمله  گسترده‌ای را به مناطق گاره در جنوب کوردستان آغاز کرد. حملات اشغالگرانه ارتش ترک با مقاومت تاریخی گریلاهای مدافع خلق روبرو شده و در نتیجه ارتش ناچار به عقب نشینی و متحمل شکست شد. در رابطه با این موضوع شورای هماهنگی کنگره ستار بیانیه‌ای را متشر کرده است:

در حالیکه دولت ترک در توطئه بین‌المللی علیه رهبری خنثی شده است؛ اما همین مسئله باعث شده است که این دولت از هر فرصتی برای نابودی خلق کورد استفاده کند. به همین دلیل یکبار به سوریه حمله می‌کند و بار دیگر حملات خود را متوجه عراق می‌نماید، اما با تمامی این اقدامات شکست‌های خود را روز به روز بیشتر به نمایش می‌گذارد.

حمله به گاره گسترده و بزرگ بوده و پیش از این با همکاری حکومت عراق و حکومت جنوب کوردستان طراحی شده است. تصور می‌کردند که در نتیجه این حمله منطقه را به تمامی اشغال می‌کنند، نیروهای مدافع خلق را نابود می‌کنند و می‌توانند خلق کورد را نابود کنند. به همین دلیل در این حمله از نزدیک به ۵۰ هواپیمای جنگی استفاده کرده  و از طریق این حملات به اسرای جنگی حمله کرده و وحشیگری‌های دولت ترک را بار دیگر نشان دادند. آنها از یاد برده بودند که نیروهای گریلا شاگردان رهبر آپو هستند، همچنین مقاومت در زاپ، هفتانین و اورامار و فداکاریهای گریلا را برای دست‌یابی به اهدافشان فراموش کرده بودند.

پیروزی درگاره می‌تواند به نقطه آغازی برای درهم شکستن دولت ترک و پیروزی پروژه ملت دمکراتیک در هر چهار بخش کوردستان تبدیل شود. ما این پیروزی را به نیروهای میدیا، نوادگان عگید، مظلوم، زیلان و بریتانها شادباش می‌گوییم.