کنگره ستار طی بیانیه‌ای در کارزار آزادی برای اوجالان شرکت کرد

کنگره ستار شمال و شرق سوریه طی بیانیه‌ای در کارزار ‘آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل‌ سیاسی برای مسئله‌ی کورد’ حمایت می‌کند.

کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل‌ سیاسی برای مسئله‌ی کورد» که از ۱۰ اکتبر آغاز شده است، به کار خود ادامه می‌دهد. امروز در مقابل مرکز فرهنگی و هنری محمد شیخو در شهر قامیشلو-شمال و شرق سوریه و با حضور ده‌ها عضو جنبش، سازمان‌های زنان، سازمان کنگره ستار در شمال و شرق سوریه، از طریق یک بیانیه‌ی مطبوعاتی مشارکت خود را در این کارزار اعلام کردند.

این بیانیه از سوی سخنگوی کنگره ستار، ریحان لوقو‌ قرائت شد:

«از ۱۰ اکتبر کارزاری تحت عنوان ‘آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل‌ سیاسی برای مسئله‌ی کورد’ آغاز شده است.» شخصیت‌های چپ، سوسیالیست، دمکرات، آزادی‌خواه، انسان‌های دارای اخلاق و وجدان و سازمان‌های دمکراتیک در سالگرد توطئه‌ی بین‌المللی ۹ اکتبر کارزاری را آغاز نمودند و این نیز حاوی معنای بزرگی است و بزرگ‌ترین و معنادارترین معنادارترین پاسخ به یک توطئه‌ی بین‌المللی قطعاً انجام چنین اقدام و موضعی است.

ما به عنوان سازمان کنگره ستار به این کارزار می‌پیوندیم، برای آزادی جسمانی رهبر اوجالان و لزوم حل سیاسی برای مسئله‌ی کورد در منطقه، فریاد خود را در عرصه‌ی انقلاب زنان برمی‌آوریم. مدت ۲۵ سال است در زندان امرالی، اعمال ضد انسانی که در تاریخ بر روی هیچ زندانی اعمال نشده است، علیه رهبر اوجالان اعمال می‌شود. ما انزوای شدید حکومت ترکیه را که بر رهبر اوجالان تحمیل کرده است را شدیدا محکوم می‌کنیم. حتی دولت ترکیه اجازه نمی‌دهد وکلای رهبر اوجالان و خانواده‌اش با وی ملاقات انجام دهند، تمامی این موارد نقض قوانین حقوق بشر هستند.

دولت ترکیه در روژآوا و شمال و شرق سوریه، باشور کوردستان، مخمور و شنگال، مکان‌های غیرنظامی را بمباران می‌کند. مردم غیرنظامی و زن و کودک و‌بزرگ و کوچک، نیروهای دفاعی و حفاظتی را به قتل می‌رساند. یکی پس از دیگری تمامی زیرساخت‌ها و مدارس و مساجد خلق مخمور که تحت حفاظت سازمان ملل متحد است، بمباران می‌شوند و زن و کودک مجروح می‌شوند. این حملات نسل‌کش کننده باعث نمی‌شود که کورد یک گام رو به عقب بردارد.

خواستار گسترش کارزار شدند

ما به عنوان سازمان کنگره ستار در پایان از تمامی زنان آزادی‌خواه، سیاستمدار، آکادمیست، نمایندگان پارلمان، نویسندگان، هنرمندان، روشن‌فکران، تشکل‌ها و سازمان‌های زنان و جنبش‌ها می‌خواهیم که در این کارزار شرکت نمایند و وارد میادین آزادی شوند و برای آزادی جسمانی رهبر اوجالان، مبارزات آزادی‌خواهانه را گسترش دهند.»

بیانیه با شعار «بدون رهبر زندگی میسر نیست» پایان یافت.