کنش برای عبدالله اوجالان در ۳ شهر

جوانان در دیرالزور، رقه و منبج در اعتراض به ممنوعیت ملاقات با عبدالله اوجالان به میدان‌ها آمدند و گفتند: «تا تضمین آزادی جسمانی رهبری، در میدان خواهیم بود.»

کنش‌های آزادی برای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان

انزوای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در شهرهای شمال و شرق سوریه با پیشاهنگی جوانان انقلابی و اتحادیه زنان جوان مورد اعتراض قرار گرفت.

دیرالزور

راهپیمایی با برافراشتن مشعل در منطقه سبا کیلو با حضور ده‌ها تن از نمایندگان اتحادیه زنان جوان و جنبش جوانان انقلابی سوریه برگزار شد. راهپیمایی از مقابل بیمارستان شهر شروع شد و به سمت میدان میامل ادامه یافت.

در آنجا، عضو اجرایی جنبش جوانان انقلابی سوریه در کانتون دیرالزور، رَود الحسین، بیانیه‌ای را به نمایندگی از شرکت کنندگان قرائت کرد.

در این بیانیه ضمن محکومیت انزوای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، ادامه مبارزه و مقاومت برای تحقق آزادی جسمانی عبدالله اوجالان، نابودی فاشیسم و ​​ساختن جامعه دموکراتیک بر اساس فلسفه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان وعده داده شده است.

رقه

راهپیمایی از ایستگاه آتش نشانی رقه به سمت کانون جوانان آغاز شد.

در کانون جوانان، لطفیه الحسن رئیس مشترک جنبش جوانان انقلابی سوریه در رقه، بیانیه‌ای را به نمایندگی از جوانان انقلابی قرائت کرد.

در این بیانیه آمده است: «ما به نام جنبش جوانان انقلابی و اتحادیه زنان جوان رقه به رهبر عبدالله اوجالان و همه خلق منطقه قول می‌دهیم که تا تحقق آزادی جسمانی رهبرمان و رساندن ایده‌های آزادانه ایشان به تمام خلق‌ها، از پای ننشینیم.»

منبج

جنبش جوانان انقلابی سوریه در کانتون منبج هم راهپیمایی همراه با برافراشتن مشعل برگزار کرد. اعضای جنبش جوانان انقلابی سوریه، احزاب سیاسی، شوراهای مدنی، اداره خودمدیریتی کانتون منبج، هیئت ورزش و جوانان و اهالی در این راهپیمایی شرکت کردند.

راهپیمایی از مقابل بیمارستان فرات آغاز شد و به سمت میدان سبا بهرات رفت. در آنجا حسین بگاری رئیس مشترک جنبش جوانان انقلابی کانتون گفت: «امروز خلق کانتون منبج در اعتراض به اقدامات علیه رهبر خلق‌های آزاد، رهبر عبدالله اوجالان، به میدان آمده‌اند. تفکر رهبری، ما را از ترور، قدرت‌مداری و سرمایه‌داری نجات داد. ما همچنین اقدامات دولت اشغالگر ترکیه علیه رهبر عبدالله اوجالان را محکوم می‌کنیم.»

بگاری ادامه داد: «با مبارزه و مقاومت خود دیوار امرالی را ویران می‌کنیم. با تفکر و فلسفه رهبر عبدالله اوجالان، ما آزادی جسمانی او را تضمین خواهیم کرد و در این راه خود را فدای او خواهیم کرد.»