معاهده‌ی لوزان محکوم شد

در کانتون‌حسکه و منطقه‌ی تل براک قامیشلو، معاهده‌ی لوزان محکوم شد.

در منطقه‌ی درباسیه‌ی حسکه، در سالروز معاهده‌ی لوزان، راهپیمایی و تجمع اعتراضی برگزار شد. این اقدام در میدان گاردینیا آغاز شد و در میدان شهدا به تجمع تغیر کرد. رییس مشترک خانواده‌ی شهدا و عضو شورای رهبری جنبش جوانان انقلابی، ایلیز‌ حسو اطلاعیه‌ای قرائت کرد.

در اطلاعیه از خلق منطقه و جنبش‌های سیاسی خواسته شد که با تمام توان خود برای متوقف کردن حملات تلاش کنند، همچنین اتحادیه‌ی کوردها و هماهنگی را ایجاد نمایند؛ از سازمان ملل متحد و کشورهای امضا کننده‌ی معاهده‌ی لوزان خواسته شد به وظیفه‌ی خود عمل نمایند.

در حمله‌ی نصره‌ی حسکه، معاهده‌ی لوزان محکوم شد. عضو تشکیلات پ.ی.د، عمار سلمان اطلاعیه‌ای قرائت کرد و گفت: “ما این معاهده را محکوم می‌کنیم، با این معاهده صلح ایجاد نمی‌شود، دولت‌های امضا کننده‌ی آن باید این معاهده را تغییر دهند، مسائل و بحران‌هایی که به دلیل این معاهده ایجاد شده‌اند را حل نمایند”.

در مقابل مجلس خلق تل براک در منطقه‌ی براک واقع در کانتون قامیشلو، اطلاعیه‌ای قرائت شد. عضو این مجلس، خوله‌ الناصر اطلاعیه را قرائت کرد، در آن به این اشاره کرد که، معاهده‌ی لوزان را رد می‌کنیم و گفت: “‌پروژه‌ی اداره‌ی خودمدیریتی و برادری خواهری خلق‌ها، راه حل مناسبی برای اجرای جایگاه ‘ملت دمکراتیک’ و از بین بردن ‌پروژه‌های ضالمانه است”.