مجلس سوریه دمکراتیک: قطعنامه آستانه واقعیات را وارونه جلوه می‌دهد

مجلس سوریه دمکراتیک قطعنامه طرف‌های شرکت کننده در کنفرانس آستانه در رابطه با شمال-شرق سوریه را محکوم کرده و آن را به عنوان نقض حقوق سوری‌ها و وارونه کردن واقعیات متهم کرد.

مجلس سوریه دمکراتیک به بیانیه پایانی طرف‌های نشست آستانه در رابطه با واقعیات شمال-شرق سوریه و نقش خودمدیریتی این منطقه پاسخ داد. متن بیانیه مجلس سوریه دمکراتیک به شرح ذیل است:

"مجلس سوریه دمکراتیک بیانیه پایانی گروه آستانه را که در ۱۷ فوریه ۲۰۲۱ منتشر شده است مورد توجه قرار داده است. در بیانیه منتشر شده، دولت‌های تامین کننده و ناظر آستانه، ایران، ترکیه و روسیه، مواضع خود را تحلیل کرده مواضع آنها از واقعیت شمال-شرق سوریه مبنی بر نقش خودمدیریتی در حفاظت از جان سوری‌ها و تامین امنیت و ثبات در منطقه، مبارزه علیه ترور و حفاظت از تمامیت ارضی سوریه، به دور است. بیانیه این سه کشور بر اساس امیدهای مشروع خلق سوریه نیست.

مجلس سوریه دمکراتیک مفاد بیانیه آستانه را در رابطه با شمال-شرق سوریه محکوم کرده و آن را به عنوان نقض حقوق سوری‌ها و سیاه‌نمایی و وارونه جلوه دادن واقعیات تلقی می‌کند. هدف از این بیانیه اشاعه اختلاف، فرهنگ نفرت و خشونت و دشمنی میان سوریه و همچنین باقی رژیم در مسند قدرت و تحقق دستور کار ویژه طرفداران آن و اشغالگران خاک سوریه است.

بر این اساس مجلس سوریه دمکراتیک بار دیگر بر اتحاد و یکپارچگی خاک سوریه تاکید کرده و همچنین هر تلاشی را برای بازگرداندن رژیم دسپوتیک رد می‌کند. مجلس سوریه دمکراتیک بار دیگر تعهد خود را بر تغییر سیاسی به سیستم دمکراتیک غیر متمرکز، متکثر تاکید کرده و بر احقاق حقوق تمامی عناصر سوریه مجددا تاکید می‌کند."