عملیات نیروهای ق‌س‌د: ۳ تبهکار کشته شدند

در این عملیات که توسط نیروهای سوریه دموکراتیک (ق‌س‌د) انجام شد، در جریان پاکسازی روستای دَهله از وجود تبهکاران، ۳ تبهکار کشته شدند.

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای سوریه دموکراتیک در بیانیه‌ای کتبی اطلاعات جدیدی از عملیات تقویت امنیت ارائه کرد.

در این بیانیه آمده است:

نیروهای عملیات تقویت امنیت شب گذشته و صبح امروز تبهکارانی را که وارد مناطق جدیده بگاره و جدیده ایگده در کرانه غربی رود فرات که تحت کنترل نیروهای دولت دمشق و مجرمان است شده بودند، هدف قرار دادند. نیروهای ما در روستاهای شیهَل و زوبیان با تبهکاران درگیر شدند. بدلیل ارعاب ساکنان، غارت و تخریب سازمان‌های خدماتی محلات از سوی تبهکاران، عملیات به شدت ادامه دارد.

نیروهای ما صبح امروز عملیات پاکسازی برخی از نقاط روستای دَهله و شهرستان بی‌سره را به پایان رساندند. سه تبهکار وابسته به گروه نواف البشیر که وارد منطقه شده بودند کشته شدند. عملیات پاکسازی تبهکاران مهاجم که به مناطق غیرنظامی حمله کردند همچنان ادامه دارد. تبهکاران برای ممانعت و ایجاد تاخیر در عملیات امنیتی در خانه‌ها پنهان شده‌اند.

نیروهای عملیات تقویت امنیت در دیرالزور به پاکسازی منطقه از وجود تبهکاران و هسته‌های تروریستی داعش تا دستیابی به اهداف ادامه خواهند داد. نیروهای عملیات اجازه نمی‌دهند که تبهکاران منطقه را به یک منطقه جرم تبدیل کنند و به غیرنظامیان آسیب برسانند. علاوه بر این، نیروهای عملیاتی تبهکارانی را که سعی در برهم زدن امنیت و ثبات منطقه دارند، نمی‌بخشند. تا زمانی که این تبهکاران نابود نشوند، از هر روش نظامی مشروع علیه آنها استفاده خواهد شد.

همزمان با عملیات تقویت امنیت، ارتش اشغالگر ترکیه و تبهکارانش به روستای محسنلی منبج حمله کردند. در حالی که نیروهای شورای نظامی منبج به حمله تروریستی پاسخ دادند، نیروهای شورای نظامی منبج پس از درگیری که در آن بسیاری از تبهکاران کشته شدند، اوضاع را تحت کنترل درآوردند.