عملیات‌های انتقامی در سومین سالگرد اشغال عفرین: ۵ مزدور و نظامی ترکیه به هلاکت رسیدند

نیروهای رهایی‌بخش عفرین (HRE) در سومین سالگرد اشغال عفرین سلسله‌ی عملیات‌هایی را به انجام رساندند. در نتیجه ٣ مزدور و ٢ نظامی دولت اشغالگر ترک کشته شدند. یک مبارز HRE به نام روکن زردشت به شهادت رسید.

نیروهای رهایی‌بخش عفرین(HRE) در اطلاعیه‌ای از عملیات‌های انتقامی مبارزان خود در سومین سالگرد اشغال عفرین خبر داده است.

بنابر اطلاعیه عملیات‌ها به شرح زیر می‌باشند؛

"١۴ مارس در محله اشرفیه مرکز شهر عفرین عملیاتی انفجاری علیه گروهک مزدور سلطان مراد به انجام رسید. در این عملیات یک خودرو به تمامی منهدم شد.

١۶ مارس در عملیاتی علیه مواضع مزدوران ترکیه در مرکز عفرین انجام شد. در این عملیات یک مزدور کشته و شماری دیگر زخمی شدند. تعداد دقیق زخمی‌ها محرز نشده است.

همان روز در جاده جندرس از توابع عفرین در یک ایست بازرسی مزدوران عملیاتی انفجاری صورت گرفت. در این عملیات دو مزدور کشته و ۵ مزدور زخمی شدند. یک خودرو مزدوران به تمامی منهدم شد.

١٧ مارس میان ارتش اشغالگر ترک و مبارزان ما جنگی شدید روی داد. در این جنگ ٢ رفیق ما به اسارت گرفته شدند، رفیق روکن زردشت که در جنگ زخمی شده بود برای اینکه به اسارت دشمن درنیاید با انفجار نارنجک خود را به شهادت رساند.

١٧ مارس در محله محمودیه مرکز عفرین نیروهای ما علیه مزدوران اشغالگر عملیاتی انفجاری انجام دادند. در این عملیات دو مزدور زخمی شدند.

١٨ مارس نیروهایمان علیه یکی از پایگاه‌های ارتش ترک در عفرین عملیاتی را به انجام رساندند که در نتیجه آن دو نظامی ترکیه کشته و دو نظامی دیگر زخمی شدند."

روکن زردشت اثبات کرد که زندگی آزاد با مقاومت و مبارزه محقق می‌گردد

در اطلاعیه در مورد مبارز شهید روکن زردشت آمده است:

"رفیقمان روکن زردشت در خانواده‌ای ایزدی بزرگ شد، با فرهنگ و روح میهن‌دوستان شخصیت خود را بنیان نهاد و خشم و کینه خود از دشمنان اشغالگر را هر روز افزایش داد. رفیق روکن نخستین شهید یگان شهید آوستا می‌باشد، وی در شخصیت خویش خطمشی آزادی زن را مبنا قرار داده و به رهرو راه آوستا مبدل گردید. رفیق روکن در سومین سالگرد اشغال عفرین یک بار دیگر اثبات کرد که زندگی آزاد با مبارزه و مقاومت شرافتمندانه به ثمر می‌نشیند و برای این مهم در خط مشی جنگ خلق انقلابی هر آنچه لازم باشد انجام می‌شود. همچنانکه در مقاومت دوران (مقاومت عفرین) ایستار ی.پ.ژ در شخصیت آوستا[ها] در تمامی جهان طنین‌انداز شد، امروز نیز در شخصیت رفیق روکن راه اندیشه‌های رفیق کارکر و آوستا یکبار دیگر با اراده بزرگ آزادیخواهی پوزه اشغالگران را به خاک می‌مالیم.

جزئیات شناسنامه رفیق شهید به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: گلستان زُهیر ابراهیم

   کد سازمانی: روکن زردشت

   محل تولد: عفرین – شراوا

   نام مادر- پدر: حسنا – زُهیر

   زمان و مکان شهادت: ١٧ مارس ٢٠٢١ / عفرین

ما با گرامیداشت یاد رفیق روکن زردشت به تمامی شهیدانمان ادای احترام می‌کنیم و مراتب تسلیت خود را با خانواده شهیدان و خلقمان اعلام می‌داریم. پیمان خود با خلقمان و شهیدانمان برای تحقق آزادی را تجدید می‌کنیم."