مراسم خاکسپاری دسته‌جمعی برای مبارز ق‌س‌د سرحد حسکه

پیکر سرحد حسکه (احمد مراد حسین) مبارز نیروهای سوریه دموکراتیک (ق‌س‌د) که در حین انجام وظیفه در شهر حسکه به شهادت رسید، با برگزاری مراسمی با حضور صدها نفر به خاک سپرده شد.

صدها نفر از جمله بزرگان شهر و نمایندگان اداره خودمدیریتی دموکراتیک شمال و شرق سوریه برای شرکت در مراسم خاکسپاری مبارز نیروهای ق‌س‌د سرحد حسکه (احمد مراد حسین) در شهر حسکه گرد هم آمدند.

در آرامگاه شهید دژوار واقع در روستای داوودیه مراسمی برای خاکسپاری پیکر مبارز ق‌س‌د که در تاریخ ۱۶ ژانویه ۲۰۲۴ زمانی که در حین انجام وظیفه در شهر حسکه بود به شهادت رسید برگزار شد.

مصطفی عثمان عضو شورای خانواده شهدا طی سخنانی به خانواده شهید تسلیت گفت.

عثمان با درود بر جانفشانی شهدای دفاع از منطقه، گفت: «شهید سرحد حسکه فرمانده‌ای بی‌نظیر، نمونه‌ای از دلاوری و فداکاری بود و جان خود را در راه دفاع از منطقه فدا کرد.»

شورش حسکه یکی از فرماندهان شورای نظامی کانتون جزیره نیز در سخنان خود بر نقش شهید سرحد حسکه در نیروهای سوریه دموکراتیک تاکید کرد و گفت: «سرحد از روزی که به نیروهای سوریه دموکراتیک پیوست بدون تردید وظایف خود را انجام داده است.»

پس از پایان سخنان، شهادت‌نامه شهید سرحد حسکه قرائت و به خانواده وی تحویل داده شد. پیکر شهید در میان شعارهایی به خاک سپرده شد.