مردم حسکه یاد شهدای ماه اوت را گرامی داشتند

مردم حسکه طی برنامه‌های متفاوت و مختلف یاد شهدای ماه اوت را گرامی داشتند.

در حسکه و منطقه‌ی تل تمر واقع در حسکه، ۲ فعالیت متفاوت برای گرامی داشت یاد شهدای ماه اوت برگزار شد. صدها تن از ساکنین این این کانتون و نمایندگان اداره‌ی خودمدیریتی و سازمان‌های مدنی و نظامی در مراسم‌ها شرکت داشتند.

در شهر حسکه، ساکنین یاد ۱۱۸ شهید نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک (ق‌س‌د)، یگان‌های مدافع خلق (ی‌پ‌گ)، یگان‌های مدافع زنان (ی‌پ‌ژ)، نیروهای امنیت داخلی، نیروهای خود دفاعی، نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) و یژاستار را گرامی داشتند، که در زمان و مکان متفاوت در ماه اوت به شهادت رسیده‌اند.

در بین مراسم، عضو مجلس خانواده‌ی شهدای حسکه، برا العلی ضمن گرامی داشت یاد شهدا، گفت: “امروز در شخص این ۱۱۸ شهید، یاد تمامی شهدای راه آزادی را گرامی می‌داریم که به خاطر رهایی خلق و سرزمینشان جان باختند”.

برا همچنین خاطر نشان کرد که شهدا به خاطر دست‌آوردها جان خود را فدا کردند، همچنین آن‌ها نیز طبق متد شهدا تا زمان دست‌یابی به آزادی فیزیکی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و دست‌آوردهای انقلاب روژآوا، به مبارزه ادامه خواهند داد.

یکی از فرماندهان مجلس نظامی حسکه، آلان حسکه، به خانواده‌ی شهدا و شرکت کنندگان حاضر در مراسم قول داد راه شهدا را ادامه دهند و انتقام آن‌ها را خواهند گرفت.

در تل تمر، ساکنین منطقه یاد شهدا وژین ژیان و اوزگور رونی را که در ماه اوت به شهادت رسیده بودند را گرامی داشتند.

وژین ژیان شروان یگان‌های مدافع زنان (ی‌پ‌ژ) در ۲۷ جولای طی حادثه‌ای زخمی شد و در ۷ اوت به شهادت رسید.

گریلای نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ)، اوزگو رونی، در سال ۲۰۲۲، در مقابله با حملات ارتش اشغال‌گر ترکیه به مناطق محافظتی میدیا به شهادت رسید.

مراسم شهید اوزگور رونی از طرف جنبش جوانان انقلابی سوریه در سالن مجلس خانواده‌ی شهدا تل تمر برگزار شد.

مراسم با برافروختن شمع و آویزان کردن عکس شهدا و عکس رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان آغاز شد. سپس یک ویدیو درباره‌ی‌ شهدا به نمایش درآمد.

مراسم با قرائت هویت شهدا و تقدیم کردن آن به خانواده‌ی شهدا پایان یافت.