مردم کانتون جزیر علیه حملات اشغالگران راهپیمایی کردند

مردم کانتون جزیر در پی حمله ارتش اشغالگر ترکیه به منطقه به خیابان‌ها آمدند و این پیام را دادند: «اراده مردمی که اندیشه و فلسفه رهبر عبدالله اوجالان را می‌پذیرند شکست‌ناپذیر است.»

ارتش اشغالگر ترکیه به حملات خود در شمال و شرق سوریه ادامه می‌دهد و زیرساخت‌ها و مراکز نهادی منطقه را هدف قرار می‌دهد. یک ایستگاه نفتی در تربِسپیه و سد دِریک بار دیگر هدف قرار گرفتند.

در پی این حملات، مردم تربسپیه، شهرستان چلاخا، شهر دِریک و منطقه گرکی‌لَگه در کانتون جزیر به میدان‌ها آمدند.

صدها نفر از جمله سازمان‌های مردم نهاد، کنگره استار، مجمع خانواده شهدا، جنبش جوانان انقلابی و اعضای اتحادیه زنان جوان و همچنین نمایندگان احزاب سیاسی در راهپیمایی‌های گسترده‌ای که با شعار «در برابر حملات ترکیه مقاومت خواهیم کرد» شرکت کردند.

تربِسپیه

مردم شهرستان تربسپیه در بیانیه مطبوعاتی حملات ارتش اشغالگر ترکیه به این منطقه را محکوم کردند. این بیانیه توسط عبدالرحیم حسو، عضو حزب اتحاد دموکراتیک (پ‌ی‌د) خوانده شد.

حسو به سیاست‌های پلید دولت اشغالگر ترکیه در هدف قرار دادن پروژه ملت دموکراتیک منطقه پرداخت و تاکید کرد: «هدف از این حملات تغییر ساختار جمعیتی منطقه و گسترش مناطق اشغالی بوده است.»

چلاخا

این راهپیمایی که از میدان غربی شهرستان چلاخا آغاز شده بود تا دو راهی شهید ماحصوم ادامه یافت.

فیصل حسن، شهردار و عضو ابتکار مردمی شهر چلاخا گفت: «ما با پایبندی به اندیشه‌های رهبر عبدالله اوجالان به مبارزه خود ادامه خواهیم داد.»

در راهپیمایی که از میدان آزادی تا بازار مرکزی ادامه یافت، جوان حسن، شهردار مردمی دِریک سخنرانی کرد.

جوان حسن با اشاره به عزم مردم منطقه در مقاومت در برابر حملات دولت اشغالگر ترکیه، گفت: «اراده مردمی که اندیشه و فلسفه رهبر عبدالله اوجالان را می‌پذیرند، شکست‌ناپذیر است. ما به مبارزه خود ادامه خواهیم داد.»

گرکی‌لَگه

راهپیمایی که در گرکی‌لَگه برگزار شد از میدان شهید خبات تا میدان شهید تحسین ادامه یافت.

محمد جمیل، رئیس مشترک شورای خانواده‌های شهدای منطقه و عضو ابتکار مردمی گفت که این حملات نمی‌تواند اراده آنها را در هم بشکند و مبارزه خود را گسترش خواهند داد.

بَرعا فارس خَشو، عضو مدیریت نیروهای امنیت داخلی از مردم منطقه خواست تا در میدان‌ها حضور داشته باشند تا دولت اشغالگر ترکیه را مورد بازخواست قرار دهند.