مردم کوبانی علیه کشتارهای پاریس راهپیمایی کردند

مردم منطقه فرات علیه کشتارهای پاریس راهپیمایی کردند.

عضو شورای اجرایی کنفدرالیسم جوامع کوردستان اوین گویی (امینه کارا) در ۲۳ دسامبر ۲۰۲۳ به همراه میر پرور (مهمت شیرین آیدین) و عبدالرحمن قزل میهن‌دوست کورد، در یک حمله مسلحانه به انجمن فرهنگی احمد کایا در پاریس به شهادت رسیدند. امروز صدها تن از ساکنان منطقه فرات به میدان آمدند و این کشتار را محکوم کردند.

راهپیمایی از میدان شهید عگید آغاز شد و تا میدان زن آزاد ادامه داشت. در این راهپیمایی شعارهای «شهدا نمی‌میرند» و «قاتل اردوغان» بی‌وقفه سر داده شد. در این راهپیمایی پرچم‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و بنرهایی که روی آن نوشته شده بود «قتلعام پاریس ادامه توطئه بین‌المللی علیه رهبر آپو است» برافراشته شد.

پس از رسیدن راهپیمایی به میدان زن آزاد، یک دقیقه سکوت به یاد فدائیان راه آزادی انجام شد و سارا خلیل، رئیس شورای زنان منطقه فرات حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) سخنرانی کرد و گفت: «این اولین قتل‌عام نبود. سارا، فیدان و روژبین نیز در ۹ ژانویه ۲۰۱۳ هدف فاشیسم قرار گرفته بودند. کشتارها ادامه دارد و سیستم کشتار دشمن بر روی کوردها اعمال می‌شود. کشتارها روز به روز در باکور کوردستان در حال وقوع است. ما اکنون می‌دانیم که هدف فاشیسم و ​​دشمن چیست، هدف آنها از بین بردن ایده دمکراتیک و زنان پیشرو است. اما ما اکنون خودمان را ثابت کرده‌ایم و وجود داریم.»

محمد مصی از اعضای جنبش فرهنگ و هنر باقی خیدو بخش داستان و شعر نیز سخنرانی کرد و پیام «انتقام» داد.

راهپیمایی با سر دادن شعار به پایان رسید.