مریم ابراهیم: حملات دولت ترکیه باعث تقویت داعش می‌شود

مریم ابراهیم، ریاست مشترک امور اجتماعی اداره‌ی خودمدیریتی شمال و شرق سوریه به این اشاره کرد که حملات دولت اشغال‌گر باعث احیای داعش به ویژه در کمپ هول، می‌شود و این نیز به طور کل برای بشریت چیز ترسناکی است.

دولت اشغال‌گر ترکیه مناطق نزدیک کمپ‌ها را مورد هدف قرار می‌دهد، این کمپ‌ها نیز از ترسناک‌ترین و مخوف‌ترین کمپ‌های جهان به حساب می‌آیند. زیرا در این کمپ‌ها هزاران خانواده‌ی داعش زندگی می‌کنند. به دلیل حملات دولت ترکیه هزاران نفر در این کمپ‌ها خود را برای فرار آماده کرده‌اند. این نیز به این معنا است که کل جهان با خطر روبرو می‌شود.

در رابطه با حملات دولت اشغال‌گر ترکیه مریم ابراهیم، رئیس مشترک امور اجتماعی اداره خودمدیریتی شمال و شرق سوریه گفت: «در پی انجام حملات اکثرا زنان و کودکان قربانی می‌شوند. مراکز خدماتی، مدارس و بهداشت مورد هدف قرار می‌گیرند، این نیز راه را برای فاجعه‌ی بزرگ اجتماعی هموار می‌کند. حقوق بشر و امنیت نقض می‌گردد.»

‘مورد هدف قرار دادن کمپ‌ها خطرات بزرگی را در پی خواهد داشت’

مریم ابراهیم در ادامه‌ی سخنانش گفت: «حملات دولت اشغال‌گر ترکیه کمپ‌ها را به ویژه کمپ هول را با خطرات جدی مواجه می‌کند. زیرا این حملات به خانواده‌های داعش که در کمپ هول هستند روحیه و جرأت می‌بخشد تا به فرار فکر کنند. کمپ هول نه تنها در سطح سوریه بلکه در سطح جهانی تهدید به حساب می‌آید. خانواده‌های داعشی کمپ هول به حملات دولت ترکیه به عنوان راه فرار می‌نگرند، این نیز برای تمامی بشریت تهدید بزرگی محسوب می‌شود.»