م‌س‌د در مورد فعالیت‌ها در سوریه بیانیه‌ای منتشر کرد

مجلس سوریه دمکراتیک (م‌س‌د) از فعالیت‌های خلق در سوریه پشتیبانی کرده و حملات علیه خلق را محکوم نمود و خواستار راه‌حلی سیاسی شد.

مجلس سوریه دموکراتیک در رابطه با فعالیت‌های اخیر در شهرهای سوریه بیانیه‌ای کتبی منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است:

"مجلس سوریه دمکراتیک حوادث میدانی در شهرهای سوریه و خشم جامعه سوریه را به دلیل وضعیت معیشتی، اقتصادی و عدم ثبات به دقت دنبال می‌کند. جامعه سوریه از دردهای جنگی رنج می‌برد که کشور را تقسیم کرد و بیش از نیمی از جمعیت را آواره نمود. اما مقامات دمشق هیچ راه‌حلی پیدا نکرده‌اند. این امر در زمانی اتفاق می‌افتد که فقر، فساد و بحران اقتصادی گسترش یافته است.

مجلس سوریه دمکراتیک از همه تظاهرات‌ها در شهرهای سوریه حمایت می‌کند که در آن شهروندان خشم و انکار خود را علیه سیاست‌های دولت در دمشق نشان می‌دهند. مجلس سوریه دمکراتیک سرکوب تظاهرات و استفاده از خشونت علیه شهروندان را محکوم می‌کند و از مقامات سوریه می‌خواهد که مفاد قطعنامه‌های بین‌المللی را که به حقوق تظاهرات مسالمت‌آمیز احترام می‌گذارد، اجرا کنند، زندانیان را آزاد کنند، و مرحله‌ی شفافی را آغاز کنند که برای پایان دادن به جنگ در سوریه مهم است که در آن سیستم دموکراتیک ساخته شده و عدالت برای همه برقرار است. ما تیراندازی علیه معترضان را به شدت محکوم می‌کنیم و حمایت خود را از جنبش مسالمت‌آمیز نشان می‌دهیم. مردمی که در حلب، شهرهای ساحلی سوریه، سویدا و درعا تحرکات مسالمت‌آمیز برگزار می‌کنند، در دام درگیری‌های ایجاد شده توسط دولت و نهادهای امنیتی آن و همچنین در دام نقشه‌های دولت ترکیه  و دستگاه‌های اخوانی آن نیفتند. به طوری که این اقدامات مانند گذشته باعث رنج مردم سوریه نشود.

ما بر اهمیت راه‌حل سیاسی برای جدی شدن وضعیت سوریه تاکید می‌کنیم و همچنین اقدامات خشونت‌آمیز، تخریب تنوع جامعه سوریه، نقض حقوق بشر در مناطق تحت حاکمیت دمشق و مناطق تحت اشغال دولت ترکیه را محکوم می‌کنیم.

با توجه به جنبه‌های منطقه‌ای مسئله سوریه، ماهیت بحران مستلزم نگرش سوری و شناخت ملی در مورد مرحله و ریشه‌های مشکلات ایجاد شده توسط رژیم مرکزی است. همچنین نیازمند تلاش مشترک برای پایان دادن به جنگ و افزایش بحران انسانی است. ما بار دیگر از تظاهرات و خواسته‌های تظاهرکنندگان حمایت می‌کنیم و از همه مردم سوریه می‌خواهیم که از آنها حمایت کنند."