م‌س‌د: علیه اشغال متحد شویم

مجلس سوریه دموکراتیک (م‌س‌د) از همه طرف‌ها در سوریه خواست تا یک «گفتگوی ملی» برای پایان دادن به اشغالگری دولت ترکیه برقرار کنند.

مجلس سوریه دموکراتیک (م‌س‌د) به مناسبت ششمین سالگرد حملات اشغالگرانه دولت اشغالگر ترکیه و تبهکارانش به عفرین بیانیه کتبی صادر کرد.

م‌س‌د اعلام کرد که دولت ترکیه قصد دارد در حملات اشغالگرانه خود به عفرین، عفرین را به نقطه شکست تبدیل کند. م‌س‌د خاطرنشان کرد که مردم عفرین با مقاومت بی‌امان خود در ۵۸ روز نشان دادند که آنها (اشغالگران) نتوانستند اراده نیروهای مقاومت‌گر را خنثی کنند.

جنایات دولت ترکیه: قتل‌عام، تجاوز جنسی، غصب

در این بیانیه که به جنایات نسل‌کشی اتنیکی ارتش اشغالگر ترکیه علیه این منطقه توجه شده است، آمده است: «در طول شش سال اشغال منطقه عفرین توسط تبهکاران، دولت ترکیه علیه مردم بومی عفرین مرتکب جنایات غیرانسانی از جمله قتل‌عام، آدم‌ربایی، آزار و اذیت و تجاوز، دزدیدن و تالان بردن دارایی و ملک مردم و تخریب محیط‌زیستی شده است، دولت اکنون حملات خود را به سایت‌های تولیدی، زیرساخت‌ها و شهرک‌های غیرنظامی سوریه در سراسر منطقه افزایش می‌دهد. این حملات وحشیانه این واقعیت را آشکار می‌کند که ترکیه یک دولت اشغالگر، متجاوز و خونخوار است.»

در این بیانیه، ادامه اشغال عفرین و دیگر مناطق شمال و شرق سوریه محکوم شد و به جامعه جهانی، شورای امنیت، اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب فراخوانی داد و گفت: «نقش‌تان را بازی کنید و به اشغال پایان دهید. گروه‌هایی که حامیان دولت اشغالگر ترکیه هستند را از منطقه خارج کنید، آنها را در دادگاه‌های بین‌المللی محاکمه کرده و بازگشت امن مردم اصلی منطقه را تضمین کنید.»

دعوت به وحدت و گفتگو

م‌س‌د خطاب به سوری‌ها، احزاب و نهادهای سیاسی گفت: «اگرچه در برخی موضوعات اختلاف نظر داریم، اما بیایید با روحیه مسئولیت ملی در برابر مخالفان وحدت کشور با هم عمل کنیم و برای حل مناقشات و منازعات در منطقه گفتگوی ملی را توسعه دهیم. اگر درگیری‌های داخلی را کنار نگذاریم و یک اتحاد قوی در برابر سیاست‌های نسل‌کشی علیه مردم سوریه ایجاد نکنیم، نمی‌توانیم به موفقیت برسیم.»