می‌خواهیم رهبرمان در جمع‌مان باشد

ساکنین محلات شیخ مقصود و اشرفیه، انزوا علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را رد کرده و اعلام نمودند: ما می‌خواهیم رهبرمان میان خود ما باشد.

خلق به اندیشه و تفکرات رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان معتقد هستند و پاسخ انزوا و جنایتی که دولت اشغالگر ترکیه علیه رهبر خلق کورد انجام می‌دهد را می‌دهند. آنها همچنین به این جنایات اعتراض می‌کنند.

هم‌وطنی با نام آوستا ایلو انزوا علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و سکوت نیروهای بین‌المللی در مقابل این انزوای تحمیلی را محکوم کرد.

آوستا گفت: دولت اشغالگر ترکیه نمی‌تواند اراده خلق‌هایی را که به فلسفه رهبر عبدالله اوجالان اعتقاد دارند بشکند و نمی‌تواند انقلاب آنها را  نابود کند.

آوستا قول داد تا رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان آزاد نشود، به مبارزات ادامه دهند و افزود: اندیشه رهبری ملکه‌ی ذهن ماست. ما در این راه مبارزه کرده و تا تحقق آزادی فیزیکی رهبر عبدالله اوجالان به مبارزات ادامه خواهیم داد.

ما خواهان حق خود هستیم

یک شهروند دیگر با نام صدیق محمود رَشو خواستار آزادی فیزیکی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان شد و گفت: هرچند من کهنسال هستم، اما از این مسئله صیانت کرده و خواستار آزادی رهبر خود هستم. من هرگز دست نخواهم کشید. باید جامعه بین‌‌المللی و سازمان‌های حقوق بشری، دولت ترکیه را تحت فشار بگذارند، تا رهبر ما را آزاد کند.

فهمی محمد نیز در سخنانش خواستار آزادی فیزیکی رهبر عبدالله اوجالان شد و گفت: انزوا و مجازات سنگینی بر رهبر ما تحمیل شده است. از ۲۵ مارس ۲۰۲۱ هیچ اطلاعی در رابطه با وضعیت رهبری وجود ندارد.

وی در ادامه گفت: این حق ماست که از وضعیت رهبر آپو مطلع باشیم. ما این نقض حقوق بشر توسط دولت اشغالگر ترکیه را نمی‌پذیریم. می‌خواهیم رهبر ما در جمع‌مان باشد، نه در زندان.

سرنوشت رهبری و خلق به هم وابسته هستند

یک شهروند دیگر به نام مصطفی محمد گفت: سرنوشت خلق و رهبری به هم وابسته‌اند. آزادی وی به معنی آزادی خلق‌های ستمدیده و مناطق اشغال شده است.

وی در رابطه با اهداف دولت ترکیه اینگونه ابراز نظر کرد: دولت اشغالگر ترکیه نمی‌خواهد خلق کورد پیشرفت کند و آزاد باشد. از راه تحمیل انزوا بر رهبرمان تلاش می‌کند ما را از بین ببرد. امیدوارم رهبری آزاد شود و غیر از آزادی رهبری هیچ درخواست دیگری ندارم.