نوروز احمد: ما طرح بزرگ داعش و طرفداران آنها را درهم شکستیم

نوروز احمد از اعضای فرماندهی کل نیروهای ق.س.د اعلام کرد که طرح بزرگ داعش طرفداران آنها را درهم شکسته و زندان منطقه صناعی حسکه به طور کامل در اختیار و کنترل آنها قرار دارد. وی همچنین اعلام کرد که در مناطق شمال-شرق سوریه، عملیات جستجو همچنان ادامه دارد

نیروهای سوریه دمکراتیک شب گذشته نشستی را در حسکه برگزار کردند. در این نشست، نوروز احمد از اعضای فرماندهی کل نیروهای سوریه دمکراتیک طی سخنانی اعلام کرد که ما طرح بزرگ داعش و طرفداران آنها را درهم شکستیم.

نوروز احمد در رابطه با جزئیات و واکنش‌ها به این حمله اظهار داشت: هسته‌های مخفی داعش با منفجر کردن یک اتومبیل حمله خود را آغاز کردند، برخی از آنان بعد از این انفجار وارد زندان شدند. طبق طرح و نقشه‌های آنان قرار بود که در مراحل بعدی هم از خارج کمک بگیرند اما نیروهای ما سریعا واکنش نشان داده و زندان و مناطق اطراف آن را محاصره کرده و طرح‌های آنان را درهم شکستند.

محاصره اولیه و واکنش سریع و محاصره قدم به قدم در مراحل بعدی، حلقه را بر هسته‌های داعشی تنگ‌تر کرد. در داخل زندان هم نیروهای ما با آنها وارد نبرد شدند، برخی از آنها تسلیم شدند و به مراکز دیگر منتقل شدند. برای زندانیان دیگر، اکنون مراکز دیگری در حال آماده‌سازی است.

نوروز احمد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که حملات همزمان با سالگرد اعلان خودمدیریتی و آغاز حمله به عفرین صورت گرفتند. ما همه می‌دانیم که این تاریخ تصادف نبوده است، ما اطلاع داریم که این حمله با طرح خارجی، و در درجه نخست دولت ترک شکل گرفته است.

نوروز احمد همچنین اعلام کرد که ۱۰ هزار شروان در این عملیات شرکت کرده و در ادامه افزود: ساکنان منطقه ظهور و غویران به نیروهای ما کمک کردند. نبردهای صورت گرفته سنگین بودند، اما نیروهای ما با دقت و حساسیت عمل کردند تا هیچگونه زیانی متوجه غیر نظامیانی نشود که تروریستها از آنان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کردند. وی از ساکنان شهر حسکه، نیروهای امنیت اجتماعی تشکر کرد که به نیروهای سوریه دمکراتیک کمک کرده‌اند.

نوروز احمد در رابطه با شمار افراد داعش که به قتل رسیده‌اند اظهار داشت: تعداد زیادی از افراد داعشی که دست به حمله زده بودند کشته شدند، اما تا کنون اطلاعی از شمار دقیق کشته‌شدگان در دست نیست. در روزهای آینده این اطلاعات منتشر می‌شوند.

این فرمانده ارشد نیروهای سوریه دمکراتیک در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که طرح بزرگی آماده شده بود، می‌خواستند در بسیاری از مناطق شمال-شرق سوریه و از جمله رقا، دیرالزور و هول دست به نا آرامی بزنند. همچنین عملیات جستجوی نیروهای سوریه دمکراتیک برای یافتن عوامل داعش و هسته‌های مخفی آنان ادامه دارد.

نوروز احمد از اعضای فرماندهی کل نیروهای سوریه دمکراتیک در خاتمه سخنان خود اظهار داشت: شمار فراوانی از تبهکاران داعشی در زندان نیروهای ما قرار دارند، خاتمه دادن به خطر آنها از مسئولیتهای نیروهای ما و خلق منطقه نبوده، بلکه جامعه جهانی و نیروهای بین‌المللی هم در این باره مسئول هستند.