نیروهای آزادی‌بخش عفرین: ۱۶ اشغالگر دولت ترکیه کشته شدند

نیروهای آزادی‌بخش عفرین (ه‌ر‌ا) اعلام کرد که در ماه جولای اقدامات تلافی‌جویانه بسیاری انجام داده‌اند و در پی آنها؛ ۱۶ اشغالگر دولت ترکیه کشته شده و ۱۲ اشغالگر نیز زخمی شدند.

نیروهای آزادی‌بخش عفرین (ه‌ر‌ا) طی اعلامیه‌ای مکتوب بیان داشت که نیروهای آنان در اعزاز، باب و شیرآوا یک رشته عملیات علیه ارتش اشغالگر ترکیه و تبهکاران وابسته‌اش انجام داده‌اند.

در اعلامیه مذکور اطلاعات زیر درج شده است:

حملات ارتش اشغالگر ترکیه و گروه‌های تبهکار وابسته‌اش در مناطق ما بی‌وقفه ادامه دارد. علیه این حملاتشان در ماه جولای چندین عملیات انتقام‌گیری سخت انجام گرفت.

در این چهارچوب:

روز ۷ جولای در منطقه باب دو پایگاه ارتش اشغالگر ترکیه توسط نیروهایمان هدف قرار گرفتند. در پی این عملیات ۲ نظامی اشغالگر زخمی شدند و ۱ تبهکار نیز کشته شد.

در ۱۰ جولای در روستای کبه‌شین در منطقه شیرآوا علیه یک پایگاه تبهکاران اشغالگر اقدام یورش انجام گرفت. در این یورش ناگهانی ۶ تبهکار کشته شدند. همچنین یک قبضه اسلحه AK-47  و یک دروبین تجسسی تصرف گردید.

در همان روز در منطقه عزاز علیه یک پایگاه ارتش اشغالگر ترکیه عملیاتی ویژه انجام شد. در این اقدام ۱ نظامی کشته شد و ۲ نظامی دیگر زخمی شدند.

در ۲۹ جولای مابین مارع و اعزاز علیه یک پایگاه تبهکاران اشغالگر یک عملیات یورش ناگهانی انجام گرفت. در مدت کوتاهی کنترل پایگاه به‌دست نیروهایمان افتاد. دشمن دو بار سعی نمود قوای کمکی به محل اعزام کند؛ اما چون توسط نیروهایمان هدف قرار می‌گرفتند، ناچار به عقب‌نشینی می‌شدند. در پی این عملیات آن‌گونه که مشخص گردیده؛ ۵ تبهکار کشته و ۴ تبهکار نیز زخمی شدند. همچنین ۳ قبضه اسلحه AK-47  و دو دسته خشاب AK-47   و یک قبضه اسلحه BKC و یک قبضه سلاح B-7  و ۲ ساک به تصرف درآمد. ۳ دستگاه موتور سیکلت هم منهدم شد.

در ۳۱ جولای در روستای برج حیدر در منطقه شیرآوی عفرین؛ علیه یک مقر تبهکاران اشغالگر حمله ناگهانی انجام گرفت. در این یورش ۳ تبهکار کشته شدند. همچنین یک قبضه سلاح و یک دسته خشاب AK-47   و ۵ خشاب فشنگ، دوربین و یک دستگاه موبایل تصرف گردید. در همان روز و در یک عملیات دیگر در شیرآوا ۴ تبهکار دیگر زخمی شدند.

در پی این اقدامات یک نظامی و ۱۵ تبهکار کشته شده‌اند و ۴ نظامی و ۸ تبهکار دیگر نیز زخمی شده‌اند. این اقدامات برای گرفتن انتقام شهدای ماه جولای انجام گرفتند.