نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک (ق‌س‌د): جنگ ما علیه تبهکاران است

نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک (ق‌س‌د):”بین نیروهای ما و خلق دیرالزور هیچ مشکل و اختلافی وجود ندارد، جنگ ما علیه تبهکاران است”.

فرماندهی کل نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک (ق‌س‌د)، در رابطه با پیشروهای عملیات “تقویت امنیت”، اطلاعیه‌ای را در سایت رسمی خود منتشر کرد.

در اطلاعیه ذکر شده است:

“نیروهای ما عملیات “تقویت امنیت” را علیه هسته‌های داعش ‌‌و جنایتکاران آغاز نمودند. سپس نیروهای مختلف خارجی مداخله کردند و خواستند از این عملیات به عنوان فرصتی برای اجرای نقشه‌های خود استفاده کنند. به ویژه در ۳ روز گذشته بین نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک (ق‌س‌د) و مجلس نظامی دیرالزور در مقابل تبهکاران مسلح وابسته به برخی از موسسات امنیتی حکومت دمشق که در قسمت غربی رود فرات وارد منطقه شده بودند، جنگ آغاز شد. تبهکارانی که از طریق رود فرات و مرز صالحیه وارد منطقه شده بودند، سعی کردند مردم منطقه علیه یکدیگر بجنگند. همچنین تلاش می‌کنند طوری نشان دهند که این جنگ بین نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک (ق‌س‌د) و خلق دیرالزور است. این ادعا کذب بوده و واقعیت ندارد، اللخصوص عملیات “تقویت امنیت” به درخواست خلق دیرالزور و شیوخ و طوائف صورت گرفته است. هیچ اختلاف و مشکلی بین مردم دیرالزور و نیروهای ما، نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک (ق‌س‌د) وجود ندارد، برعکس، همگان می‌دانند که نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک (ق‌س‌د) خلق منطقه را از ستم داعش نجات دادند و اکنون مشغول حفاظت از خلق منطقه و تامین امنیت و ثبات هستند.

هدف از این پروپاگاندا تلاش برای نشان دادن جنگ بین نیروهای ما و طوائف عرب است، این نیز چیزی جز ایجاد فتنه و برهم زدن اتحاد نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک (ق‌س‌د) و خلق منطقه نیست. علاوه بر این، برخی مخالفان قصد دارند این وضعیت را درگیری بین کورد و عرب نشان دهند. این بازی از ابتدای درگیری‌های سوریه ادامه داشته است، همیشه سعی کرده‌اند خط‌مشی انقلاب را تغییر دهند و آن را جنگ ادیان، مذاهب و ملت‌ها نشان دهند.

از سال ۲۰۱۳ بسیاری از جناح‌ها تلاش کرده‌اند که جنگ نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک (ق‌س‌د) علیه داعش را به عنوان جنگ کورد و عرب نشان دهند و تا به امروز نیز این سیاست آن‌ها ادامه داشته است. اما حقیقت این است که بین خلق عرب و خلق کورد هیچ درگیری و جنگی وجود ندارد. این دو خلق سال‌هاست که با صلح و ثبات در کنار هم زندگی می‌کنند، همچنین تمامی نهادهای اداره‌ی خودمدیریتی و نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک (ق‌س‌د) که مدت ۸ سال است تاسیس شده‌اند، همراه با دختران و پسران عرب و کورد و سریانی و ارمنی در کنار همدیگر و شانه به شانه می‌جنگند و خون پاکشان بر روی این خاک ریخته شده است تا مناطقشان را از تبهکاران نجات دهند.  اساسا نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک (ق‌س‌د) قوی‌ترین نماد وحدت کل خلق منطقه به ویژه وحدت خلق‌های عرب و کورد است. از این رو تلاش می‌کنند با احساسات خلق منطقه بازی کرده و آن‌ها را علیه یکدیگر بشورانند. ما معتقدیم که خلق ما از این بازی آگاه هست، موضع نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک (ق‌س‌د) در برابر این بازی‌ها، حفاظت از منطقه با تمامی جوامعش است، این نیز قوی‌ترین پاسخ به هرنوع فتنه و بازی است.

دولت ترکیه می‌خواهد از این وضعیت سواستفاده کند

همزمان دولت ترکیه و تبهکارانش سعی می‌کنند این موقعیت را به فرصتی تبدیل کرده و از پنج طرف به جبهه‌های محافظت مجلس نظامی منبج حمله کردند. اما شروانان مجلس نظامی منبج شجاعانه جنگیدند، تمامی حملات را شکست دادند و تبهکارانی که خود را به نقطه‌ی مجلس رسانده بودند، کنترل شدند و روستاها را پاکسازی کردند و زیان‌های زیادی به تبهکاران وابسته به دولت ترکیه رساندند. این بزرگ‌ترین پاسخ نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک (ق‌س‌د) برای کسانی که در تلاش هستند تا به خلق منطقه حمله کند و امنیتش را برهم بزند.

همچنین از خلق دیرالزور و خلق منطقه می‌خواهیم، تحت تاثیر این فتنه و بازی‌ها قرار نگیرند. نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک (ق‌س‌د) نیروی محافظتی تمامی خلق منطقه است. اکنون جنگ بین نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک (ق‌س‌د) و تبهکاران وابسته به دولت اشغال‌گر ترکیه و اعضای وابسته جناح‌های امنیتی رژیم است. هیچ اختلافی بین نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک (ق‌س‌د) و عشایر منطقه وجود ندارد، ما همیشه با طوائف و عشایر منطقه در حال ارتباط هستیم. فداکاری‌هایی که انجام می‌دهیم برای تقویت امنیت و ثبات و صلح خلق منطقه است”.