پاکسازی قومی و مستعمره‌سازی در عفرین و گری‌سپی سرعت گرفت

در حالی که دولت اشغالگر ترکیه در مدت یک ماه حداقل ۳۵ نفر از جمله ۴ زن را در عفرین ربود، به عنوان بخشی از سیاست پاکسازی قومی خود، آوارگان را به زور از خارج به گری‌سپی آوردند.

بر اساس گزارش سازمان حقوق بشر عفرین-سوریه، دولت ترکیه در ماه جولای ۳۵ شهروند را که ۴ نفر از آنها زن بودند ربود و به مکان‌های نامعلومی برد.

حداقل ۱۴۳ نفر در هفت ماه گذشته ربوده شدند

به گفته این سازمان، تعداد شهروندان ربوده شده در منطقه عفرین از آغاز سال ۲۰۲۳ به ۱۴۳ نفر رسیده است که ۲۰ نفر از آنها زن هستند.

جزئیات این گزارش همچنین اطلاعات بسیاری از جرایم دیگر انجام شده در عفرین را ارائه می‌دهد.

در ماه جولای بیش از ۲ هزار و ۳۶ اصله درخت زیتون و انار در کانتون عفرین و اطراف آن قطع شد.

بیش از ۲۵۰ درخت زیتون در شهرستان شیراوا در آتش سوختند.

نابود کردن بیش از ۱۶ هزار درخت و به آتش کشیدن ده‌ها هزار هکتار مزرعه

در هفت ماهه نخست سال بیش از ۱۵ هزار و ۵۰۰ اصله درخت متشکل از درختان زیتون، گردو، بادام، میوه و دیگر درخت‌های اطراف مناطق مسکونی قطع و بیش از هزار اصله درخت ریشه کن و ۷۰ هزار هکتار از مزارع گندم و جو در آتش سوخت.

مستعمرات و دیوارها ساخته می‌شوند

تغییرات جمعیتی و ساخت خانه‌های مستعمره‌ای در عفرین ادامه دارد.

به گفته سازمان حقوق بشر عفرین-سوریه، دولت ترکیه برای تغییر جمعیت‌شناسی منطقه از طریق انجمن‌های اخوانی و همچنین جداسازی مناطق اشغالی از سایر مناطق، دو مجموعه مسکونی استعماری دیگر در مناطق شرا و جندریسه ساخت. نیز در شیراوا دیواری ساخت تا سرزمین‌های اشغالی سوریه را جدا کند.

این سازمان حقوق بشر اعلام کرد که یک سازمان قطری ساخت یک ساختمان مستعمراتی را در روستای الک شهرستان شرا به پایان رسانده است. گفته شد که ساخت این ساختمان در ابتدای سال ۲۰۲۰ آغاز شده است.

دولت اشغالگر ترکیه با حمایت سازمان‌های اخوان‌المسلمین فلسطینی همچنین در حال ساختن ساختمان‌های مستعمراتی جدیدی است که آن را «انجمن هاجر الصدقه» ترکیه در مرکز شهرستان جندریسه می‌سازد تا صدها خانواده تبهکاران را اسکان دهد.

به گزارش خبرگزاری هاوار (ANHA)، دولت ترکیه بیش از ۲۰۰۰ خانواده را به اجبار به ورودی روستای همام در شهرستان جندریسه عفرین اسکان داده است.

تغییر جمعیتی در گری‌سپی

در کانتون گری‌سپی، سیاست تغییر جمعیتی تسریع شد. به گفته منابع محلی، از اوایل ماه اوت، دولت ترکیه ۱۹۱ پناهجوی سوری را به اجبار از ترکیه به گری‌سپی اسکان داده است. دولت ترکیه که ۱۶۱ پناهجو را در ۲ اوت اسکان داد، ۳۰ پناهجو را در 3 اوت به "پلیس نظامی"، دستگاه جرم پاراملیتاری که توسط دولت ترکیه تأسیس شده است، تحویل داد.

دولت ترکیه از ابتدای سال ۲۰۲۳ بیش از ۱۲ هزار خانواده را در مناطق عفرین، گری‌سپی و سریکانیه اسکان داده است.

مقامات ترکیه اعلام کردند که بیش از یک میلیون آواره سوری را در مناطق اشغالی جرابلس، عزاز، عفرین، سریکانیه و گری‌سپی اسکان خواهند داد.