پیکر فرمانده شروان با مراسمی هزاران نفری به خاک سپرده شد

پیکر فرمانده یگان‌های مدافع خلق (ی‌پ‌گ) شروان حلب طی مراسمی با حضور هزاران نفر شد.

شروان حلب یکی از فرماندهان ی‌پ‌گ که در ۱۰ فوریه بر اثر سکته قلبی در شهر حسکه به شهادت رسید با برگزاری مراسمی تشییع شد. در مراسم تشییع پیکر شهید که در شهر حلب برگزار شد، هزاران نفر از مردم محله‌های شیخ‌مقصود و اشرفیه شرکت کردند. مشاغل به دلیل تشییع پیکر شهید شروان تعطیل شد. شهید شروان بیش از ۳۰ سال در مناطق مختلف کوردستان جنگید.

جمعیت پیکر شروان حلب را از بیمارستان خالد فجر در محله شیخ‌مقصود دریافت و به آرامگاه شهدا آمدند. با وجود بارش باران و هوای سرد، هزاران نفر در مراسم تشییع پیکر شروان حلب شرکت کردند.

روژدا عفرین یکی از فرماندهان یگان‌های مدافع زنان (ی‌پ‌ژ) در آرامگاه شهدا سخنرانی کرد و گفت: «شهید شروان در ۴ بخش کوردستان جنگید و برای حفظ مردمش مبارزه کرد و ما از مقاومت شهید شروان حمایت کرده و راه مبارزه‌ی وی را تکمیل خواهیم کرد.»

خدیجه ایبو، رئیس مشترک شورای خانواده‌های شهدای کانتون عفرین-شهبا نیز گفت: «وقتی نام شهید شروان را به یاد می‌آوریم، مبارزه برای انقلاب، مقاومتی که برای مردمش انجام داد و مقاومتی که در محله‌های شیخ‌مقصود و اشرفیه و عفرین انجام شد به ذهن ما می‌آید. شهید شروان بیش از ۳۰ سال است که مبارزه می‌کند. صدها مبارز را بر پایه اندیشه و فلسفه‌ی رهبر عبدالله اوجالان آموزش داد.»

ذکیه مصطفی، عضو کمیسیون آموزش و پرورش جامعه دموکراتیک، نامه شهید را قرائت و به خانواده‌اش تحویل داد.

سپس پیکر شهید شروان حلب به خاک سپرده شد.