پیکر مبارز نیروهای رهایی‌بخش عفرین، دلسوز راجو به خاک سپرده شد

پیکر مبارز نیروهای رهایی‌بخش عفرین، محمد شیخ دادا ‌(دلسوز راجو) که در روز ۲۹ جولای به شهادت رسیده بود، در آرامگاه شهید زوزان آمانوس در روستای فافین به خاک سپرده شد.

مراسم خاکسپاری شهدا

پیکر مبارز نیروهای رهایی‌بخش عفرین ‌(ه‌ر‌ی)، محمد شیخو دادا ‌(دلسوز راجو) که در روز ۲۹ جولای به شهادت رسیده بود، در آرامگاه شهید زوزان آمانوس واقع در روستای فافین به خاک سپرده شد. صدها آواره عفرینی و اهالی شهبا در کانتون عفرین و شهبا در این مراسم مشارکت کردند.

در این مراسم، عضو مجلس خانواده‌های شهدای کانتون عفرین و شهبا، احمد موسا به خانواده این شهید تسلیت گفت و بیان کرد‌: ‌‌«ما عاشق جنگ نیستیم، ما عاشق آزادی و حقوق خود هستیم. مبارزان ه‌ر‌ی، فرزندان ما هستند. ما با نیروی خود موجودیت داریم و موجودیت‌ توسط آنان محافظت می‌شود. ما عفرین را آزاد خواهیم کرد. با مقاومت و مبارزه خود، ما دوباره به خاک خود بازمی‌گردیم.‌‌»

عضو مجلس شهرک تل‌رفعت کانتون عفرین و شهبا، رَجا حسین نیز سخنرانی کرد و گفت‌: ‌«اشغالگری هرگز نمی‌تواند اراده خلق کورد و خلق منطقه را از میان بردارد. ما فرزندان عفرین هستیم و ما با مقاومت خود و نیروهای مبارزانمان، عفرین را آزاد خواهیم کرد. ما با مبارزه خود اشغالگری را شکست خواهیم داد.‌»

مادر شهید دلسوز راجو، حیات دادا نیز سخنرانی کرد و گفت‌: ‌«ما به رهبر خود درود می‌فرستیم. پسر من به قولی که داده بود عمل کرد. وظیفه خود را انجام داد. من بخاطر او سربلند هستم.‌»

پسر عموی شهید دلسوز راجو، کوردو دادا سخنرانی کرد و گفت‌: ‌«او به قولی که به خلق داده بود،‌ عمل کرد. ما نیز قول می‌دهد که پیرو راه شهدا خواهیم بود.»

در پایان این مراسم،‌ مشخصات شهید قرائت شده و به خانواده او تقدیم شد.