پیکر نجم‌الدین فیصل به خاک سپرده شد

صدها نفر از مردم عاموده پیکر نجم‌الدین فیصل که در اثر حمله ارتش اشغالگر ترکیه به خودروی شبکه تلویزیونی زن (ژن تی‌وی) به شهادت رسید، به خاک سپردند.

صدها نفر از مردم شهر عاموده و روستاهای آن برای خاکسپاری پیکر نجم‌الدین فیصل، کارمند تلویزیون ژن تی‌وی به آرامگاه شهید اسماعیل روی آوردند.

مصطفی امیری از اعضای شورای خانواده شهدا در سخنانی در این مراسم گفت: موفقیت مردم به برکت شهدا حاصل شده است، ما مبارزه شهید نجم‌الدین را به نتیجه خواهیم رساند و از موفقیت‌های شهدا صیانت خواهیم کرد.

بَرخودان عاموده یکی از فرماندهان شورای نظامی عاموده با بیان اینکه مبارزات مردم کورد از شهید حقی کارَر آغاز شد و تا شهید نجم‌الدین که از دستاوردهای ۱۹ تیر دفاع کرد ادامه یافته است. بَرخودان قول داد که در مسیر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و شهدای آزادی به مبارزه ادامه خواهند داد.

لرستان درویش، یکی از کارکنان ژن تی‌وی در سخنانی گفت که شهید نجم‌الدین فیصل با وجود شرایط سخت تا آخرین لحظه کار کرد.

لرستان ضمن تسلیت به خانواده شهید، قول تداوم مبارزه شهدا را داد. پسرعموی شهید پیشَروژ جَوهَری نیز گفت که شهید نجم‌الدین برای یک سازمان غیردولتی کار می‌کرد اما دولت اشغالگر ترکیه همچنان او را هدف قرار داده و در حین کار او را به شهادت رساند.

پیشَروژ جَوهَری در پایان با اشاره به اینکه دولت اشغالگر ترکیه تمامی کنوانسیون‌های بین‌المللی را زیر پا گذاشته است، گفت: دولت اشغالگر ترکیه می‌خواهد مردم مبارز کورد را نابود کند.

سپس، هنا خالد، یکی از اعضای کمیته آموزش جامعه دموکراتیک (KPC-D)، گواهی شهادت را قرائت و به خانواده‌اش تحویل داد.

در پایان این مراسم، مردم پیکر شهید نجم‌الدین فیصل را تشییع کردند.

شهید نجم‌الدین فیصل در سال ۱۹۷۷ در روستای جَوهَریه از توابع عاموده به دنیا آمد. وی در ۲۳ اوت بر اثر حمله یک پهپاد مسلح متعلق به دولت اشغالگر ترکیه به خودرویی که همراه با خبرنگار دلیلا عگید در آن حضور داشت به شهادت رسید. دلیلا عگید نیز مجروح شده و در حال حاضر در بیمارستانی در قامیشلو تحت درمان است.