پیکر شهید چیا قامیشلو به خاک سپرده شد

پیکر شهید چیا قامیشلو در آرامستان شهید دلیل ساروخان به خاک سپرده شد.

ساکنین شهر قامیشلو پیکر شهید چیا قامیشلو (عبدالقادر نایف) مبارز نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک (ق‌س‌د) را که از سال ۲۰۱۳ در نیروهای نظامی به انجام وظیفه پرداختە است را طی مراسمی گسترده به خاک سپردند. چیا قامیشلو ۱۱ دسامبر در کانتون حسکه به شهادت رسید.

مراسم خاکسپاری در آرامستان شهید دلیل ساروخان با شرکت رفقا و خانواده‌ی شهید، اعضای کنگره ستار، انجمن خانواده‌ی شهدا و جنبش جامعه‌ی دمکراتیک (تَو-دَم) برگزار شد.

ریاست مشترک انجمن خانواده‌ی شهدا شمسی‌خان گولو، سخنرانی کرد و گفت: «نیروی اتحاد خلق‌ها از هر چیز قوی‌تر است، این شهدا برای دفاع از سرزمینشان خود را سپر کرده‌اند، ما نیز همیشه راه آن‌ها را ادامه خواهیم داد.»

همچنین دایی شهید چیا قامیشلو، ولید عبدالله الخفو سخنرانی کرد و به همگان تسلیت گفت و اعلام نمود: «ما برای حق شهدا مبارزه می‌کنیم و تا آخر برای احقاق حق خود مبارزه خواهیم کرد. مایه‌ی شرمساری دشمنانی است که به نام اسلام با ما می‌جنگند. قبایل عرب ما فریب نقشه‌ها و توطئه‌های دشمن علیه اتحاد خلق‌ها را نخورند و به برادری و خواهری خلق‌ها بازگردید.»

در پایان مراسم شهادت‌نامه‌ی شهید چیا قامیشلو به خانواده‌اش تقدیم شد و جمعیت نیز با شعار «شهدا نمی‌میرند» پیکر شهید را در آرامستان شهید دلیل ساروخان به خاک سپردند.