پیکر شهید "جوان علی" در قامشلو به‌خاک سپرده شد

شهروند به‌نام جوان علی که در حملات دولت ترکیه به چاپخانه سیماو زخمی شده بود، در ۲۹ دسامبر شهید شد. پیکر وی در قامشلو به‌خاک سپرده شد و از آیه محمد نیز که در حمله به روستای ام الفرسان شهید شده بود، یاد شد.

جوان علی در حملات دولت ترکیه در ۲۵ دسامبر به چاپخانه‌ی سیماو به‌سختی مجروح شد. وی در ۲۹ دسامبر به شهادت رسید. همچنین آیه محمد نیز در روستای ام الفرسان قامشلو و در پی یورش دولت اشغالگر ترکیه در ۲۵ دسامبر به‌شهادت رسید. پیکر شهید جوان علی طی مراسمی به‌خاک سپرده شد و همزمان از آیه محمد نیز یاد شد.

در این مراسم اهالی قامشلو، کنگره اسلام دموکراتیک، جنبش جامعه دموکراتیک (تَو-دم)، نهادهای جامعه مدنی، حزب اتحاد دموکراتیک (پ‌ی‌د) حاضر بودند.

جمعیت همراه با پیکر شهید از محله عنتریه تا آرامستان شهید دلیل ساروخان را طی کردند. در آنجا برای احترام به شهیدان یک دقیقه سکوت برقرار شد.

عضو شورای خانواده شهیدان شهر قامشلو؛ عبد عطه اظهار داشت که شهید اساس خلق کورد است و افزود: «ما به‌لطف شهیدان و مادران شهدا پیروز می‌شویم و ما به تمام خلق کورد می‌گوییم که ما با هم راه شهیدان را ادامه می‌دهیم.»

عضو کنگره اسلام دموکراتیک؛ جاسر الصالح نیز در سخنانی اظهار داشت: «ما هر چقدر از شهدای خود ستایش کنیم، نمی‌توانیم حق آنها را اداء کنیم.»

سپس شهادت‌نامه این شهید به خانواده‌اش تحویل داده شد.

دالیا حنان نیز از طرف خانواده شهید جوان علی پیام تداوم راه شهدا را تکرار نمود.

ایاد محمد پسرعموی شهید آیه محمد نیز طی سخنانی گفت: «شهیدان هرگز نمی‌میرند. باید راه هوایی بر ارتش ترکیه بسته شود.»

شیرین مَمو مادر شهید جوان علی نیز شهادت پسرش را در پیشگاه خلق کورد تبریک گفته و پیمان تداوم راه شهیدان را اعلام کرد.

مراسم تجلیل از این دو شهید با شعار «شهیدان نمی‌میرند» به پایان رسید.