ق.س.د از ائتلاف بین‌المللی خواست در مقابل حملات رژیم ترکیه سکوت نکنند

فرماندهی نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک طی بیانیه‌ای از نیروهای ائتلاف بین‌المللی علیه داعش و همچنین نیروهای مرتبط خواست که در مقابل حملات دولت اشغالگر ترکیه و اخلالگری‌های آنها در منطقه سکوت نکنند.

فرماندهی کل ق.س.د در مورد حملات اخیر دولت اشغالگر ترکیه به مناطق روژاوا، شمال و شرق سوریه و همچنین منطقه گاره بیانیه‌ای منتشر کرده و خواستار موضع‌گیری همه‌ی نیروها در مقابل این حملات شد.

ق.س.د در بیانیه‌ی خود اعلام کرد، در روزهای اخیر حملات دولت اشغالگر ترکیه به مناطق شمال و شرق سوریه افزایش یافته است. دولت اشغالگر ترکیه همزمان با این حملات در باشور کوردستان نیز دست به حمله به کوهستان گاره در استان دهوک زده است. این حملات نه از مرزهای ترکیه، بلکه از داخل خاک باشور کوردستان انجام می‌شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: تهدیدها و حملات اشغالگران دولت ترکیه به باشور و روژاوای کوردستان خلق کورد را هدف قرار داده و همچنین امنیت و آرامش منطقه را بر هم می‌زند و زمینه را برای قدرتمند کردن و زنده شدن دوباره نیروهای داعش فراهم می‌کند و تاثیر منفی بر مبارزات علیه داعش می‌گذارد.

همچنین آمده است: خلق کورد و خلق‌های منطقه مبارزات بی‌مانندی علیه دشمن بشریت، داعش، انجام دادند که این مبارزات هنوز هم ادامه دارد. اقدامات اشغالگران دولت ترکیه علیه دستاوردها و پیشرفت‌های خلق عرب و کورد و همه‌ی خلق‌های منطقه است، به همین دلیل ما به عنوان ق.س.د اقدامات دولت اشغالگر ترک را تهدید جدی تلقی می‌کنیم و اعلام می‌نماییم، تاکنون موضع‌گیری ما در مقابل تروریست‌های داعش و اشغالگری دولت ترکیه چگونه بوده است، امروز نیز به همان صورت ادامه خواهد یافت.

در پایان این بیانیه آمده است: درخواست ما از نیروهای  ائتلاف بین‌المللی علیه داعش و همه‌ی نیروهای مرتبط این است که در مقابل این اخلالگری‌ها و اشغالگری‌های دولت ترکیه سکوت نکنند.