ق‌س‌د ده‌ها تبهکار و فروشنده‌ی مواد مخدر را دستگیر کرد

در عملیات نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک (ق‌س‌د) در دهستان دیرالزور، علیه تبهکاران داعش و فروشندگان مواد مخدر، ۳ تبهکار حمله کننده کشته و ۱۱ تبهکار و ۱۰ فروشنده‌ی مواد مخدر را دستگیر شدند.

عملیات “تقویت امنیت” نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک (ق‌س‌د) در دهستان دیرالزور، ۴ روز است ادامه دارد. عملیات‌ها براساس برنامه‌های از پیش طراحی شده پیش می‌رود.

عملیات در سه محور اصلی آغاز شد، محور اول حومه‌ی شمالی دیرالزور از منطقه السور، تا رودخانه فرات و تا هفت کیلومتری را شامل می‌شد. محور دوم، شرق دیرالزور از مناطق مرتبط با شهرک البصیره تا مرز سوریه-عراق در شهر الباغوز را شامل می‌شود. محور سوم، غرب دیرالزور را هدف قرار داد و از چهارراه معامل شروع می‌شود و تا مناطق اداری رقه را شامل می‌شود.

در روز اول عملیات، نیروهای سوریه دمکراتیک (ق‌س‌د)، اهداف خود را در محور سوم در “حومه غربی دیرالزور” به پایان رساندند. و در جریان عملیات موفق شدند ۵ تبهکار داعش و ۸ فروشنده‌ی مواد مخدر را دستگیر کنند، همچنین ۳ حمله کننده به نیروهای حاضر در عملیات کشته شدند.

در روز دوم، نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک، علاوه بر گسترش دامنه عملیات خود علیه اهداف در آن مناطق، هدف قرار دادن هسته‌های داعش و توسعه حومه‌های شمالی و شرقی دیرالزور، تمرکز کردند. براساس اطلاعیه‌ی نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک، "حمله کنندگان به نیروهای حاضر در عملیات، فروشندگان مواد مخدر، افرادی که به مردم غیرنظامی ستم و ظلم کرده‌اند را مورد هدف قرار داده‌اند”.

در همین چارچوب، به‌طور مشخص در محور اول، “حومه‌ی شمالی دیرالزور” در جاده عزبه-کونیکو ۳ تبهکار داعش در حالی که قصد فرار داشتند دستگیر شدند. در عملیات ضربتی ۲ فروشنده‌ی مواد مخدر دستگیر و مقادیری مواد مخدری که در اختیار داشتند کشف و ضبط شد.

در روز سوم، نیروهای سوریه دمکراتیک (ق‌س‌د) در شهرک سعده‌ در شمال دیرالزور با حمله‌ی مسلحانه روبرو شدند که بر اثر آن یک شروان نیروهای سوریه دمکراتیک (ق‌س‌د) و یک زن به شهادت رسیدند، تعدادی شهروند نیز در محل حادثه زخمی شدند.

نیروهای سوریه دمکراتیک (ق‌س‌د) پاسخ این حمله را داد و ۳ تبهکار داعش را دستگیر کرد، یکی از این دستگیر شدگان سرگروه تبهکاران بود.

پس از حمله‌ به نیروهای سوریه دمکراتیک (ق‌س‌د)، عناصر تبهکار باعث ایجاد هرج و مرج در روستاهای حومه شرقی و شمالی دیرالزور شد که در بستن برخی نهادهای مدنی، مسدود کردن جاده‌ها و تحریک به حمله به نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک نقش داشت. تدابیر امنیتی افزایش یافت و دامنه‌ی عملیات‌ها گسترش یافت.

عملیات “تقویت امنیت” امروز در روز چهارم عملیات، در محور اول، “حومه‌ی شمالی دیرالزور” و برخی از قسمت محور دوم “حومه‌ی شرقی دیرالزور” ادامه دارد. شروانانی که در این عملیات شرکت دارند به خبرگزاری ما اعلام کردند، عملیات به خوبی پیش می‌رود، چارچوب اهدافش را گسترش داده است.

به طور کل در چارچوب این عملیات ۳ تبهکار حمله کننده کشته و ۱۱ تبهکار و ۱۰ فروشنده‌ی مواد مخدر را دستگیر شدند. به جز این طی حمله‌ی مسلحانه و تبهکاران داعش به نیروهای حاضر در عملیات، یک شروان نیروهای سوریه دمکراتیک (ق‌س‌د) و یک زن به شهادت رسیدند، تعدادی شهروند نیز در محل حادثه زخمی شدند.

در حومه‌ی غربی دیرالزور و وسعت وسیعی از حومه‌ی شرقی دیرالزور، زندگی حالت عادی دارد.