ق‌س‌د در دهستان دیرالزور علیه داعش عملیاتی را آغاز کرد

نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک (ق‌س‌د) با همکاری نیروهای ائتلاف بین‌المللی برای دستگیری و از بین بردن هسته‌های داعش، عملیاتی با عنوان “تقویت امنیت” را آغاز کرد.

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک (ق‌س‌د) درباره‌ی‌ آغاز عملیات “تقویت امنیت”، اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

در اطلاعیه ذکر شده است: “با در نظر گرفتن اعمال تروریستی که در منطقه‌ی دیرالزور برای مورد هدف قرار دادن ساکنین غیر نظامی و شخصیت‌های منطقه و نیروهای امنیتی که توسط تبهکاران داعش صورت می‌گیرد، بر مبنای تلاش مستمر بین فرماندهی کل نیروهای ما و شخصیت‌های برجسته و شیوخ طائف که آخرین آن توصیه‌ها و مطالبات نشست اخیر برای از بین بردن منابع داعش در آن منطقه عملیاتی آغاز شده است. برهمین اساس و در چارچوب ایفای وظایف نظامی، ملی و اخلاقی، نیروهای ما امروز یک‌شنبه راس ساعت ۸ شب با پشتیبانی نیروهای ائتلاف بین‌المللی عملیات "تقویت امنیت" را در شرق فرات، به ویژه در منطقه دیرالزور را آغاز کردند.

این عملیات در ادامه‌ی عملیات‌های قبلی در منطقه جزیر و منطقه‌ی رقه برای شکست هسته‌های سازمان تبهکاران داعش، جلوگیری از عملیات‌های احتمالی آن‌ها و ردیابی جنایت‌کارانی است که به مردم غیرنظامی ظلم کردند. علاوه بر این پیگیری قاچاق‌چیانی که با معیشت مردم تجارت می‌کنند.

این عملیات یکی از مراحل پیشرفته‌ی مبارزه‌ی مشترک است که نیروهای ما با پشتیبانی نیروهای ائتلاف بین‌المللی علیه داعش انجام می‌دهند و تا رسیدن به اهداف خود ادامه خواهد داشت.

نیروهای شرکت کننده در این عملیات برای ایجاد امنیت و صلح همتراز با اداره‌‌های غیرنظامی و ریش سفیدان منطقه با تکیه بر آگاهی مردم از تهدید هسته‌های تروریستی و جنایتکاران همکاری خواهند کرد. همچنین، نیروهای شرکت کننده در انجام وظایف خود عقب نشینی نخواهند کرد و تروریست‌ها، جنایتکاران و همکارانشان را به شدت مجازات خواهند کرد”.