ق‌س‌د: در مدت ۲ ماه ۴ تبهکار کشته شده و ۱۲ تبهکار نیز دستگیر شده‌اند

در عملیات‌های دو ماه گذشته‌ی نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک (ق‌س‌د)، در شمال و شرق سوریه ۴ تبهکار کشته شده و ۱۲ تبهکار نیز دستگیر شده‌اند.

نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک (ق‌س‌د) در دهستان دیرالزور و شرق فرات عملیاتی گسترده را با عنوان ‘تقویت امنیت’ را آغاز کرده است، در رابطه با عملیات‌های ۲ ماه گشته، اطلاعاتی منتشر کرد.

براساس خبرگزاری هاوار (ANHA) در مدت دو ماه اخیر، ۸ عملیات علیه داعش صورت گرفته است و در نتیجه ۴ تبهکار کشته شده‌اند که یکی از آن‌ها سرگروه تبهکاران بوده و ۱۲ تبهکار نیز دستگیر شده‌اند.

برخی از عملیات‌هایی که توسط نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک (ق‌س‌د) صورت گرفته‌اند به شرح زیر است:

* واحدهای ضد ترور (YAT) از نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک (ق‌س‌د) در ۱۹ جولای با حمایت نیروهای ضد ترور باشور کوردستان (CTG) و ائتلاف بین‌المللی، در شهرک دشیشه واقع در شداد، علیه هسته‌های مخفی داعش عملیات ویژه‌ای صورت گرفت. در نتیجه یک هسته‌ی داعش خنثی گردید و ۲ عضو تبهکاران کشته شدن و یک عضو تبهکاران نیز دستگیر شد. همچنین ۲ قبضه اسلحه‌ی AK-47، ۲ موبایل، یک اسلحه، یک بمب، سه عدد خشاب اسلحه و یک قبضه سلاح شکاری نیز کشف و ضبط شد.

* ۲۰ جولای ۲۰۲۳ نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک (ق‌س‌د) با حمایت نیروهای کوماندو و تیم سازمانی عملیات مشترکی را در روستای المنصوره واقع در شهر رقه علیه هسته‌های مخفی داعش انجام دادند. در نتیجه ۳ تبهکار دستگیر و موبایل‌هایشان ضبط شد.

* روز ۴ اوت ۲۰۲۳ نیروهای کوماندو با حمایت نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک (ق‌س‌د) عملیاتی را علیه هسته‌ی‌ مخفی در دیرالزور انجام دادند. در نتیجه‌ی این عملیات یک تبهکار دستگیر و چندین سند و مدرک ضبط شدند.

روز ۱۶ اوت ۲۰۲۳، واحدهای ضد ترور (YAT) با حمایت نیروهای ضد ترور باشور کوردستان (CTG) و ائتلاف بین‌المللی، در مرکز شهر رقه علیه یکی از سرگروه‌های اصلی داعش به اسم ابراهیم العلی‌ (ابومجاهد) عملیاتی انجام دادند. در این عملیات این سرگروه کشته شد و یک قبضه اسلحه AK-47 و ۷ عدد خشاب همراه با فشنگ‌هایش،۴ موبایل، یک کامپیوتر، یک دستگاه وای فای و مدارک شخصی کشف و ضبط شد.

*روز ۱۶ اوت ۲۰۲۳، نیروهای کوماندوی (ق‌س‌د) علیه تبهکار هسته‌ی‌ مخفی داعش عملیاتی را انجام دادند. در این عملیات تبهکار دستگیر و یک قبضه سلاح کلاشینکف، ۵ عدد خشاب، ۱ قبضه سلاح، ۳ موبایل و مدارک شخصی کشف و ضبط شد.

روز ۱۸ اوت ۲۰۲۳، نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک (ق‌س‌د) در روستای ازبی، که در شرق دیرالزور واقع است، عملیاتی را علیه یک سرگروه تبهکاران انجام دادند. این سرگروه تبهکاران نقش بسزایی در در انتقال مهمات، تامین اسناد و خارج کردن خانواده‌های داعش از اردوگاه هول داشته است. چندین سند و مدرک و صدای ضبط شده که ارتباطش را با داعش را در مناطق اشغالی سریکانی را ثابت می‌کند به دست آمد.

روز ۲۴ اوت ۲۰۲۳، اعضای هسته‌ی‌ داعش که درحال جمع‌آوری پول برای تبهکاران داعش بودند، از سوی نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک طی عملیاتی ویژه دستگیر شدند.