راهپیمایی اهالی حلب علیه انزوای تحمیلی امرالی

نظام تحمیل انزوا، شکنجه و قتل‌عام علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، با انجام یک راهپیمایی توده‌ای در حلب محکوم شد.

در چارچوب واکنش‌های محکوم کردن نظام شکنجه و قتل‌عام بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، جنبش جامعه دمکراتیک ‌(TEW-DEM) شعبه شهر حلب با مشارکت اهالی هر دو محله شیخ‌مقصود و اشرفیه، یک راهپیمایی توده‌ای برگزار کرد.

این راهپیمایی در مقابل ساختمان سالن ۸ مارس در محله شیخ‌مقصود با برافراشتن تصاویر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و پلاکارتی با عنوان ‌«شما نمی‌توانید خورشید ما را تاریک کنید» آغاز شد.

در میدان جَبانت این راهپیمایی به یک تجمع متحول شد. در آنجا ریاست مشترک TEW-DEM شعبه حلب، میری الشبلی سخنرانی کرد و گفت‌: ‌«رهبر عبدالله اوجالان با مقاومت خود،‌ تاریخ را به نگارش درآورد، تفکرات آزادانه او تحولات آینده منطقه را تغییر داده و تمام توطئه‌های علیه آزادی‌خواهان را شکست داد.»

میری الشبلی اینچنین به سخنان خود ادامه داد‌: ‌«اهالی هر دو محله در راه دفاع از تفکرات رهبر عبدالله اوجالان و کار و کنش‌های محقق کردن آزادی جسمانی او،‌ آماده هستند تا جان خود را فدا کنند.‌»

مدیریت مجلس کل محلات شیخ‌مقصود و اشرفیه، اَلیف حسن سخنرانی کرد و گفت‌‌: ‌«فرمانده شیار عفرین که برای آزادی خلق کوردستان جان خود را فدا کرد از سوی رهبر عبدالله اوجالان آموزش دیده بود.‌»

الیف حسن اینچنین به سخنان خود ادامه داد‌: ‌«جنایات دولت اشغالگر ترکیه و همدستانش کاری کرد تا امرالی نظام شکنجه و قتل‌عام را عملی کند. اما رهبر عبدالله اوجالان از راه مقاومت، تمام آن نقشه‌ها را شکست داد. به همین علت، خلق تا زمان عملی کردن آزادی جسمانی وی در میادین حضور خواهند داشت.‌»

این راهپیمایی با سردادن شعار ‌«بدون رهبری حیات میسر نیست به پایان رسید.