راهپیمایی برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در دیرالزور و تبقا

در شمال و شرق سوریه راهپیمایی‌هایی در دیرالزور و تبقا برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به رهبری اتحادیه زنان جوان برگزار شد.

در حالی که در راهپیمایی‌های دیرالزور و تبقا خواستار آزادی رهبر خلق کورد که در انزوای مطلق به سر می‌برد، حملات دولت اشغالگر ترکیه محکوم شد.

دیرالزور

راهپیمایی که در شهرک کسره دیرالزور برگزار شد از جلوی شورای منطقه غرب تا چهارراه دله ادامه یافت.

در آخرین ایستگاه راهپیمایی، بیانیه‌ای که از طرف اتحادیه زنان جوان و جنبش جوانان انقلابی سوریه صادر شد، انزوای سیستماتیک و شکنجه تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان محکوم شد.

سازمان‌های جوانان قول دادند که تا تحقق آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان از شهدا پیروی کنند و یک جامعه سیاسی زیست‌محیطی بر اساس الگوی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان بسازند.

تبقا

ده‌ها نفر از مردم در ورودی منصوره در تبقا تجمع کردند و تا ورودی شرقی شهر راهپیمایی کردند. در بیانیه‌ای که در اینجا به نمایندگی از اتحادیه زنان جوان مطرح شد، تاکید شده است که انزوا برخلاف همه نظام‌ها و توافقات بین‌المللی است.

در این بیانیه آمده است که به همین دلیل مردم آزادی‌خواه در اروپا، خاورمیانه و حتی شمال آفریقا در تظاهرات محکومیت انزوا شرکت کردند.

محمد المحمد، رئیس مشترک شورای غیرنظامی المنصوره، گفت: «اقدامات دولت ترکیه نمی‌تواند اراده ما را بشکند. همچنین نمی‌تواند بر اتحاد ما مردم در برابر نقشه‌های دشمن تاثیر بگذارد.»

این دو تظاهرات با سردادن شعارهای «زندگی بدون رهبری ممکن نیست» پایان یافت.