راه‌پیمایی ده‌ها هزار عفرینی در ٢٣مین سالگرد توطئه بین‌المللی ١۵ فوریه

ده‌ها هزار شهروند آواره عفرین اشغالی در ٢٣مین سالروز توطئه بین‌المللی ١۵ فوریه گردهم آمدند و این ستم بین‌المللی را محکوم کردند.

ساکنان محله‌های شیخ مقصود و أشرفیه حلب به مناسبت ٢٣مین سالگرد توطئه بین‌المللی ١۵ فوریه علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان با حضور با برگزاری راهپیمایی باشکوه این توطئه را محکوم کردند.

شرکت کنندگان در مقابل سالن نشست‌های بخش غرب محله شیخ مقصود گردهم آمدند و سپس به سوی میدان جبانه در بخش شرقی شیخ مقصود راهپیمایی کردند. با رسیدن انبوه هموطنان به این میدان جبانه گردهمایی باشکوهی برگزار شد.

محمد شیخو رئیس مشترک مجلس خلق محله‌‌ای شیخ مقصود و أشرفیه در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان راه آزادی کوردستان به توطئه بین‌المللی ١۵ فوریه علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اشاره کرده و گفت:"رهبر اوجالان ٢٣ سال است که در زندان امرالی برای آزادی خلق‌ها مبارزه می‌کند و علی‌رغم جرایم کثیف رژیم ترک علیه وی حتی یک روز از آرمان‌ها و مبارزه خود عقب‌نشینی نکرده است."

شیخو خاطرنشان کرد که دولت ترک هیچ گاه نمی‌تواند به اهداف شوم خود برای درهم شکستن اراده آزاد خلق کورد دست یابد.

امینه خدرو سخنگوی نهاد «ابتکار عمل سوری برای آزادی اوجالان» نیز در سخنانی به مقاومت رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان درود فرستاد و گفت:"پیوند رهبری با خلق بسیار محکم است، خلق از مطالبه آزادی رهبری تا تحقق رهایی فیزیکی ایشان دست برنمی‌دارند."

امینه خدرو یاداور شد که خلق با فکر و فلسفه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به حقیقت خویش دست یافته است و این خلق با رژیم‌های مرتجع و مستبد مبارزه می‌کند. خدرو گفت:"رهبر آپو یک روز هم به دولت‌های ارتجاعی تکیه نکرد، بلکه همیشه به خلق خود متکی بود. از اینرو خلق هم بی‌وقفه خواستار آزادی رهبری خود هستند."

در ادامه بیانیه مجلس زنان خانواده شهیدان حلب قرائت شد.

رمزیه ابراهیم صالح مادر شهید آلان بیانیه مجلس زنان خانواده شهیدان حلب را قرائت کرد. در بیانیه ضمن محکومیت توطئه بین‌المللی ١۵ فوریه از نیروهای دمکراتیک و بویژه از سازمانهای زنان و نهادهای مدافع حقوق زنان درخواست شده است با فشار وارد کردن بر رژیم ترکیه به وظایف اخلاقی و انسانی خویش برای آزادی اوجالان عمل کنند.