راهپیمایی جمعی در قامشلو برای رهبر خلق کورد

در راهپیمایی که در قامشلو با شرکت هزاران نفر برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برگزار شد، پیام مبارزه بیشتر علیه انزوا داده شد.

پس از وقوع زلزله در گَملیک، نگرانی مردم کورد در مورد سلامت و امنیت رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان که حدود ۳ سال است از وی اطلاعی دریافت نمی‌شود، افزایش می‌یابد. به همین منظور پس از پایان اعتصاب غذای دیروز، راهپیمایی با حضور هزاران نفر در قامشلو برگزار شد.

در راهپیمایی که به پیشاهنگی مجمع جوانان حزب اتحاد دموکراتیک (پ‌ی‌د) برگزار گردید به اعتصاب غذا که زندانیان در زندان‌های کوردستان و ترکیه از ۲۴ روز پیش ادامه می‌دهند درود فرستاده شد.

این راهپیمایی با حضور اعضای نهادهای مدنی، مجلس، کمون، کنگره استار، جنبش جوانان انقلابی سوریه و اتحادیه زنان جوان از قامشلو، تل‌حمیس و عاموده از چهارراه سونی آغاز شد.

این راهپیمایی که در چهارراه شهید روبار قامشلو به پایان رسید به تجمع تبدیل شد. وَلعا عمر، عضو شورای جوانان مجلس سوریه دموکراتیک (م‌س‌د)، در این مراسم ضمن ایراد سخنرانی، نظام انزوای امرالی را محکوم کرد و گفت: «انزوای تحمیل شده بر رهبر آپو، تحمیل انزوا بر تمام افرادی است که از فلسفه وی استقبال می‌کنند.»

ولعا عمر با محکوم کردن ریاکاری سازمان‌های بین‌المللی در خصوص انزوا، از مردم خواست برای شکستن سیاست انزوا و تضمین آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، مقاومت را افزایش دهند.

شاها خلیل عضو کنگره استار نیز گفت: «ما می‌توانیم با ساخت پروژه خلق‌های دموکراتیک رهبر آپو همه حملات را از بین ببریم.»