راهپیمایی علیه انزوا در کانتون جزیر

صدها تن از ساکنان کانتون جزیر علیه انزوای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان راهپیمایی کردند.

مردم کانتون جزیر در محکومیت انزوای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و حمایت از مقاومت زندانیان در اعتصاب غذا، راهپیمایی مرکزی برگزار کردند. صدها تن از ساکنان، اعضای اداره‌های مدنی، شورای خانواده شهدا و کنگره ستار به راهپیمایی پیوستند. در این راهپیمایی تصاویری از رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و تصاویر شهدا بلند شد و شعار زنده باد رهبر آپو سر داده شد.

راهپیمایی از چهارراه سونی قامشلو آغاز شد و تا مرکز فرهنگ و هنر محمد شیخو ادامه یافت. فعالان در مقابل ساختمان فرهنگ و هنر تجمع کردند. پس از یک دقیقه احترام، بیانیه‌ای توسط جوانان حزب اتحاد دموکراتیک قرائت شد. بیانیه این جوانان به شرح زیر است:

«آزادی رهبر آپو، آزادی زنان و جوانان است. با توطئه بین‌المللی می‌خواستند جامعه را بدون رهبری بگذارند اما با مقاومت رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان این توطئه نقش بر آب شد. در ۳۳ ماه گذشته انزوای شدید رهبر آپو اعمال شده است. لذا همه نهادهای حقوق بشری باید به وظیفه خود عمل کنند و این انزوای شدید رهبر آپو را محکوم نمایند. ما به عنوان جوانان حزب اتحاد دموکراتیک می‌گوییم تا زمانی که وضعیت رهبر آپو مشخص نشود به فعالیت خود ادامه می‌دهیم.»

سپس شاها خلیل به نمایندگی از ابتکار عمل خلق شمال و شرق سوریه به مقاومت مردم و قاطعیت آنها در برابر دشمن پرداخت و ادامه داد: «ما برای رهبر خود در میدان خواهیم بود. ما همیشه از رهبری و خون شهدایمان صیانت می‌کنیم.»

این راهپیمایی با شعار «زنده باد رهبر آپو» به پایان رسید.