رهبر آپو چشم ما را به آزادی روشن کرد

مادر شهید بارین؛ جیهان بوزان دیدار رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را فرصتی بزرگ برای خود دانست و گفت: "اندیشه‌های رهبری برای همه مستضعفان و برای آزادی زنان است، رهبر آپو زنان را از بردگی نجات داد و چشم ما را به آزادی روشن نمود".

انزوای شدید علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان همچنان ادامه دارد. مادر شهید بارین، جیهان بوزان با خبرگزاری فرات (ANF) صحبت کرد و از لحظه دیدن عبدالله اوجالان گفت.

مادر شهید بارین، جیهان بوزان این گونه در رابطه با لحظه‌ای که رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را دیده است، صحبت کرد و گفت: "به همراه رفقایم به لبنان رفته و در مراسم ۱۵ اوت شرکت نمودیم. برای من فرصت بسیار استثنایی است که توانستم رهبر آپو را ببینم. او اولین رهبری است که برای حقوق زنان مبارزه می‌کند. در طول تاریخ همه می‌دانند که زنان دو بار به بردگی درآمدند، بار اول برده جامعه و بار دوم برده مرد. اما بعد از آمدن رهبری زنان خود را اثبات کردند".

مادر شهید بارین در ادامه اعلام کرد که همه رهبران دیگر در جهان برای منافع شخصی خود تلاش می‌کنند و گفت: "اما رهبر ما برای جامعه‌ای دموکراتیک و با اخلاق و سیاست تلاش می‌کند، برای آزادی زنان مبارزه می‌کند. کوردهایی که آنها را مرده می‌دانستند، با مبارزات رهبر آپو قیام کرده و خود را اثبات نمودند".

رهبر آپو چشم و زبان من است

مادر شهید اینگونه به سخنان خود ادامه داد: " اگر من کور باشم، رهبر آپو چشمان من است. اگر لال باشم، رهبر آپو زبانم است. رهبر آپو برای من همه چیز است. تفکر رهبری بر اساس حقوق و اخلاق است. افکار رهبری برای همه خلق‌های فرودست و برای آزادی زنان است. رهبر آپو زنان را از بردگی نجات داده و چشمان ما را به روی آزادی گشود".