'رهبر آپو کسی است که می‌تواند دموکراسی را در خاورمیانه رهبری کند'

ابراهیم الابراهیم قاضی دفتر عدالت اجتماعی شهر منبج و آدا اونال وکیل دادگستری اعلام کردند که رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان فردی است که می‌تواند دموکراسی را در خاورمیانه رهبری کند.

در ١٠ اکتبر ۲۰۲۳ در ۷۴ کشور جهان با حضور سیاستمداران، حقوقدانان، روشنفکران و شخصیت‌های برجسته، کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان و راه حل سیاسی برای مسئله کورد» در جهان آغاز شد و این کارزار بیشتر و بیشتر گسترش می‌یابد.

کارزار جهانی پاسخ به توطئه است

در این خصوص، قاضی دادگستری اجتماعی شهر منبج، ابراهیم الابراهیم، ​​با خبرگزاری ما خبرگزاری فرات (ANF) صحبت کرد. الابراهیم از پیوستن گروه‌های بزرگی از دانشگاهیان، مدافعان حقوق بشر و افراد مشهور دریافت کننده جایزه صلح نوبل و اعضای اتحادیه‌های کارگری که تعداد آنها بیش از شش میلیون نفر است به این کارزار صحبت کرد و گفت: «گفت و گوهای زیادی در این کارزار انجام شد، برنامه‌ریزی‌ها انجام شد. برای رفع انزوا، به ویژه برای یافتن راه حلی برای مسئله کوردها، ساخته شد، زیرا مسئله کوردها صدای خود را به سراسر جهان رسانده است. این موضوع علاوه بر جنبه انسانی، حقوقی و علمی، بر دموکراتیزه شدن خاورمیانه و صلح جهانی نیز تأثیرگذار است. زیرا رهبر عبدالله اوجالان فیلسوف و متفکری است که دیدگاه‌هایی در خدمت بشریت دارد. مثلاً مسئله آزادی و دموکراسی، مسئله زنان و اکولوژی. با این حال، تزهای جدیدی از رهبر عبدالله اوجالان، مانند پیشنهاد سیستم نوآوری دموکراتیک، علیه نوآوری سرمایه‌داری جهانی وجود دارد.»

نقش ابتکار عمل سوریه در کارزار برای آزادی

الابراهیم با بیان اینکه مشارکت در این کارزار روز به روز در حال افزایش است، ادامه داد: «در سطح خاورمیانه روشنفکران و متفکران عربی  وجود دارند که به بررسی افکار و فلسفه رهبر آپو پرداخته‌اند. و در این مسئله نظر متفاوتی دارند که این ایده تا چه اندازه باید در خاورمیانه اعمال شود و چقدر بر آزادی تأثیر مثبت خواهد گذاشت . به همین دلیل است که به این گام جهانی پیوسته‌اند.»

کارزار آزادی در سوریه و مناطق شمال و شرق سوریه نیز با فعالیت‌های مختلف مورد استقبال قرار گرفت. به خصوص در آخرین همایش حقوق و سلامت بسیار موثر و مهم بود. این کنفرانس با حضور ۳۰۰ حقوقدان و نمایندگان اداره خودمدیریتی در دانشگاه خاورمیانه برگزار شد. در این کنفرانس تصمیمات مهم منطقه‌ای و جهانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. به ویژه برای تحت فشار قرار دادن دولت ترکیه برای شکستن انزوا و یافتن راه حلی برای مسئله کوردها.»

کارزار جهانی برای آزادی رهبری، اساس مبارزه برای صلح در منطقه است

الابراهیم همچنین آخرین فعالیت جمع‌آوری امضا را یادآور شد و گفت که این فعالیت نتایج بسیار مثبتی داشته است. الابراهیم در ادامه سخنان خود گفت: «زیرا تعداد امضاها به ۱۰۲۵ امضای وکلا از مناطق مختلف سوریه، شمال و شرق سوریه، دمشق و لاذقیه رسید. همچنین تایید شد که این امضاها به سازمان عفو ​​بین‌الملل تحویل داده خواهد شد. این سازمان یک سازمان دولتی نیست، زیرا به دلیل برنده شدن جایزه صلح نوبل، منبع اعتماد شده و می تواند بر افکار جهانی تأثیر بگذارد.

به لطف ایده‌ها و فلسفه رهبر عبدالله اوجالان، اداره خودمدیریتی پس از سال‌ها جنگ و ویرانی به صلح و همزیستی بین جوامع دست یافت. این انقلاب به همه مردم جهان نشان می‌دهد که کلید حل بحران در گرو شخصیت و آزادی جسمانی رهبری است. گام‌هایی که برای آزادی رهبری برداشته شده است نشان می‌دهد که مردم جهان چقدر به اندیشه و فلسفه ایشان دل بسته‌اند. کارزار جهانی نشان دهنده افکار و اندیشه‌های رهبری و میزان ارتباط مردم جهان با ایشان است. علاوه بر این، تلاش ترکیه و سرمایه‌داری برای نابود کردن اندیشه‌های رهبری به نتیجه نرسید.

اعتصاب غذا در زندان‌ها

الابراهیم با اشاره به اینکه با وجود شرایط سخت در زندان‌های حکومت اشغالگر ترکیه، بیش از ۱۱۰ زندانی به اعتصاب غذا پیوستند، گفت:« زندانیان می‌گویند تا آزادی رهبری دست از اعتصاب غذا نمی‌کشیم. اعتصاب غذای فعالان زندان‌های ترکیه برای آزادی جسمانی رهبری در چهل و هفتمین روز خود ادامه دارد.

فعالان پیام و صدای خود را به همه احزاب ذیربط و دموکراتیک برای رفع انزوای رهبری و یافتن راه حلی برای مسئله کورد ارسال کردند.»

وکیل آدا اونال، پس از چندین بار بازدید از زندان‌ها، نامه‌های زندانیان را اینگونه به اشتراک گذاشت، «فعالان اعتصاب غذا می‌خواهند پیامی به خلق‌ها ، سازمان‌های جامعه مدنی و جامعه دموکراتیک و همچنین به همه احزاب دموکراتیک برای رفع انزوا ارسال کنند، آنها می‌خواهند انزوای عبدالله اوجالان را پایان داده و برای یک راه حل دموکراتیک برای مسئله کورد مبارزه کنند. زیرا تنها رهبر عبدالله اوجالان می‌تواند دموکراسی را در خاورمیانه رهبری کند.»