روکن احمد: صفوف مقاومت باید تقویت گردد

روکن احمد، ریاست مشترک جنبش جامعه‌ی دمکراتیک (TEV-DEM)، به حملات دولت اشغال‌گر ترکیه اعتراض کرد و گفت: «باید بیش‌ از پیش بر مقاومت پافشاری نماییم و از آزادی و سرزمینمان صیانت نماییم.»

روکن احمد گفت: «باید خلق ما مقاومت رهبر آپو و زندانیان در زندان دولت ترکیه را برای خود الگو قرار دهند و صفوف مقاومت را تقویت نمایند. باید ما از طریق خشم خود حملات دولت اشغال‌گر ترکیه را خنثی نمایم. دولت ترکیه بر آواره کردن مردم منطقه اصرار دارد، ما نیز باید بر مقاومت و ایجاد زندگی آزاد در منطقه پافشاری نماییم.»

روکن احمد، ریاست مشترک جنبش جامعه‌ی دمکراتیک (TEV-DEM)، در رابطه با حملات ارتش اشغال‌گر ترکیه بر اداره‌ی خودمدیریتی شمال و شرق سوریه با خبرگزاری فرات (ANF) گفت‌و‌گو کرد.

روکن احمد خاطر نشان کرد که دولت ترکیه امسال حملات زیادی به زیرساخت‌های شمال و شرق سوریه حمله کرده است و گفت: «دولت ترکیه مناطقی را مورد هدف قرار می‌دهد که خدمات‌رسانی در آن پیشرفت کرده است. اداره‌ی خودمدیریتی شمال و شرق سوریه باوجود تحریم و فرصت‌های کم توانسته است منطقه را بازسازی کنند و برای زندگی مردم خدمات‌رسانی تأمین نمایند، اما دولت ترکیه این را تحمل نکرده است. این نیز نشان دهنده عدم تحمل دولت ترکیه در قبال قرارداد اجتماعی است.»

‘می‌خواهند خلق ما را به مهاجرت وادار نمایند’

روکن احمد در رابطه با هدف دولت اشغال‌گر ترکیه گفت: «اهداف اصلی دولت ترکیه از مورد هدف قرار دادن زیرساخت‌های منطقه تخلیه و مهاجرت کردن خلق است. مکان‌های بمباران شده مراکز سازمان‌ها و نهادهای مدنی منطقه هستند. خلق در این مراکز مبارزه‌ی خود را پیش می‌برند، همچنین در این مراکز مردم به امرار معاش می‌پردازند. اما باید این را گفت که خلق بر عزم و اراده‌ی خود پافشاری میکند. خلق منطقه در پیامشان اعلام کردند که ‘حتی اگر چیزی برای خوردن نداشته باشیم، خاک خود را می‌خوریم و سرزمین خود را ترک نخواهیم کرد.’ دولت ترکیه نسبت به پافشاری خلق بر مقاومت بی‌تحمل شده است. دولت ترکیه می‌خواهد با خلقی تسلیم شده و شکست خورده روبرو شود، اما خلق ما روز به روز  مقاومت خود را گسترش می‌دهند. همچنین شرکت فعالانه‌ی خلق شمال و شرق سوریه در کارزار ‘آزادی برای عبدالله اوجالان ‌راه‌‌حل سیاسی برای مسئله‌ی کورد» دولت ترکیه را بە وحشت انداخته است.

«مورد هدف قرار دادن غیرنظامیان نشانه‌ی درماندگی است»

روکن احمد خاطر نشان کرد که غیرنظامیان مرد هدف قرار می‌گیرند و در ادامه گفت: «مورد هدف قرار دادن غیرنظامیان نشانه‌ی درماندگی دولت ترکیه است. گریلاهای آزادی‌بخش کوردستان با وجود شرایط سخت زمستان عملیات‌های بی‌نظیری را در مناطق حفاظتی میدیا انجام دادند. از طریق این عملیات‌ها از مقاومتی که رهبر آپو در امرالی پیش می‌برد، حمایت کردند. دولت ترکیه به دلیل شکست‌هایش در برابر مبارزان جنبش آزادی‌بخش کوردستان، زیرساخت منطقه و غیر نظامیان را مورد هدف قرار می‌دهد.»

«از خاک و آزادی خود صیانت می‌کنیم»

روکن احمد حملات دولت ترکیه به خلق را محکوم کرد و در پایان سخنانش گفت: «باید خلق ما مقاومت رهبر آپو و مقاومت زندانیان محبوس در زندان‌های ترکیه را برای خود الگو قرار دهد و صفوف مقاومت را تقویت نماید. ما باید از طریق عملیات و مبارزه و مقاومت خود آزادی جسمانی رهبر آپو را تأمین نماییم. باید ما علیه حملات دولت ترکیه به میادین بیاییم و از طریق خشم خود حملات دولت ترکیه را از بین ببریم. باید خلق ما که مقیم خارج هستند و دوستانمان این را خوب بدانند که این حملات برای شکستن اراده‌ی خلق ماست. دولت ترکیه بر آواره کردن و مجبور کردن خلق بە مهاجرت از مناطق پافشاری می‌کند. ما نیز باید برای زندگی آزاد در سرزمینی آزاد پافشاری نماییم و مقاومت خود را تقویت نماییم.»