رؤسای مشترک جدید م‌س‌د انتخاب شدند

در چهارمین کنگره مجلس سوریه دموکراتیک (م‌س‌د)، لیلا قره‌من و محمود دهام عبدالعزیز به عنوان رؤسای مشترک م‌س‌د انتخاب شدند.

مجلس سوریه دموکراتیک چهارمین کنگره خود را با حضور ۴۰۰ نماینده در رقه برگزار کرد. در انتخاباتی که پس از گفتگوهای یک روزه برگزار شد، لیلا قره‌من و محمود دهام عبدالعزیز به عنوان رؤسای مشترک جدید م‌س‌د انتخاب شدند.

لیلا قره‌من

وی در سال ۱۹۸۰ در عفرین به دنیا آمده است. در آغاز انقلاب ۱۹ جولای فعالیت‌های سیاسی خود را به ویژه با جنبش‌های سیاسی زنان افزایش داد.

لیلا قره‌من مرکز آموزشی و ایدئولوژیکی زنان را در حلب و عفرین افتتاح کرد. بعدها به عنوان نماینده روابط دیپلماتیک کنگره استار فعالیت‌های سیاسی خود را در لبنان انجام داد.

لیلا قره‌من در سومین کنگره م‌س‌د که در سال ۲۰۱۸ برگزار شد شرکت کرد. او به عنوان عضو شورای رهبری  و معاون ریاست مشترک م‌س‌د خدمت کرد. در سال ۲۰۲۰، او به حزب آینده سوریه پیوست و به عنوان معاون ریاست این حزب خدمت کرد.

محمود دهام عبدالعزیز

وی در سال ۱۹۷۴ در شهر حسکه به دنیا آمده است. او مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته روابط بین‌الملل به پایان رسانده است. مطالعاتی در زمینه مطالعات خاورمیانه انجام داده است. نیز آکادمیسینی در دانشگاه اوهایو و دانشگاه اوبرلین در ایالات متحده است.

وی در سال ۲۰۱۴ توسط دولت دمشق به دلیل عضویت در یک سازمان سیاسی ممنوعه دستگیر شد.