ساکنان کانتون جزیر علیه قتل‌عام پاریس راهپیمایی کردند

شهروندان کانتون جزیر به میدان آمدند و قتل‌عام پاریس را به شدت محکوم کردند.

در برابر کشتار ۹ ژانویه ۲۰۱۳ در پاریس، کنگره استار راهپیمایی را در سطح کانتون جزیز در شهر قامشلو برگزار کرد.

 صدها تن از ساکنان کانتون جزیر به میدان آمدند و با شعار «نه به خشونت» راهپیمایی کردند.

حکومت خودمدیریتی کانتون جزیر ، حزب اتحادیه دموکراتیک (PYD) ، اتحادیه زنان جوان ، خلق عامودا و قامشلو ، تربه سپی، تل حمیس و گرکه لکه به راهپیمایی پیوستند. در این راهپیمایی شعارهای «نه به اشغال» و «نه به خیانت» سر داده شد.

علاوه بر این ، در طول راهپیمایی ، تصاویر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان ، تصاویر شهدای قتل‌عام‌های پاریس و بنر «با روح شهدای پاریس ، ما فاشیسم و ​​اشغال را شکست خواهیم داد»، برافراشته شد.

این راهپیمایی از چهار راه عثمان صبری شهر قامشلو تا مرکز فرهنگی و هنری محمد شیخو ادامه یافت. راهپیمایی در آنجا به تجمع تبدیل شد. پس از یک دقیقه احترام، شاها خلیل، سخنگوی کنگره استار شهر قامشلو سخنرانی کرد و گفت: «رفیق سکینه یکی از بنیانگذاران پ‌ک‌ک بود، رفیق سکینه و رفقایش مقاومت بزرگی برای مردم انجام دادند. نه تنها در پاریس، صدها قتل‌عام در ترکیه علیه زنان انجام می‌شود، آنها می‌خواهند اراده زنان را زیر پا بگذارند، اما دشمن ما خوب بداند که ما در خط شهدا خواهیم بود و مقاومت ما هرگز متوقف نخواهد شد.»

سپس جواهر عثمان به نمایندگی از کنگره استار به سخنرانی پرداخت و گفت:« همه شهدای خود را به یاد می‌آوریم و در برابر آنها سر تعظیم فرود می‌آوریم. ما به نام زنان مبارز، این قتل‌عام در پاریس را به شدت محکوم می‌کنیم و از همه سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهیم که به وظیفه محفاظتی خود عمل کنند. با این حال تایید می‌کنیم که از خون شهدایمان صیانت کرده و رهبرمان را از نظر جسمی آزاد خواهیم کرد.»

 راهپیمایی با تشویق و هلهله مادران و شعار «مرگ بر خیانت» به پایان رسید.