ساکنان قامشلو علیه جنایات دولت ترکیه در برابر زنان راهپیمایی کردند

صدها تن از ساکنان شهر قامشلو علیه جنایات دولت ترکیه علیه زنان به خیابان‌ها آمدند.

در آغاز جنگ عفرین در سال ۲۰۱۸، ۹ زن کورد اهل عفرین (کوثر حماده، شمسه، لیلا یوسف، امینه سلطان، نوره سیدو، فاطمه عثمان، ایمان خالد و میرا سیدو) توسط دولت اشغالگر ترکیه ربوده شدند و در ۹ در ژانویه ۲۰۲۴، آنها محکوم شدند.

امروز کنگره استار در شهر قامیشلو راهپیمایی برگزار کرد. صدها تن از اهالی شهر قامشلو به میدان رفتند و با شعار «نه به خشونت» راهپیمایی کردند.

اداره خودمدیریتی کانتون جزیر، حزب اتحاد دموکراتیک (PYD)، اتحادیه زنان جوان و صدها تن از ساکنان شهر قامشلو به این راهپیمایی پیوستند.

در این راهپیمایی شعارهای «نه به اشغال» و «نه به خیانت» و «ژن ژیان آزادی » سر داده شد. همچنین در این راهپیمایی تصاویری از رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، درختان زیتون و پرچمهای کنگره استار حمل شد.

راهپیمایی از داروخانه دهام در محله کورنیش شهر قامیشلو آغاز شد و تا مرکز سازمان ملل ادامه یافت. این راهپیمایی در آنجا به تجمع تبدیل شد. در ابتدا برای گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان یک دقیقه سکوت برقرار شد.

رمزیه محمد عضو شورای هماهنگی کنگره استار با اشاره به مقاومت مردم عفرین گفت: «ما به مقاومت همه مردم کوردستان و به ویژه مقاومت مردم عفرین درود می‌فرستیم . ۵ سال از ربودن ۹ زن کورد در عفرین توسط دولت اشغالگر ترکیه می‌گذرد. آنها در ۹ ژانویه ۲۰۲۴ محکوم شدند. آنها می‌خواهند اراده زنان را شکست دهند، اما اراده ما هرگز شکست نخواهد خورد. ما همیشه از مردم و گریلاهای خود تا رسیدن به پیروزی صیانت خواهیم کرد.»

راهپیمایی با سردادن شعار «ژن ژیان آزادی» به پایان رسید.